Jump to content

Handle båtutstyr i Polen, er det noe poeng?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Siden det er meldt så grådig varmt så kaster vi oss i bilen og kjører vekk, dvs via Sverige, Danmark, Tyskland og til Gdansk/Sopot i Polen. Utsetter seilferien til drittværet er tilbake. Gjetter om halvannen uke fra i dag ;-) 

Har prøvd å søke meg frem til en eller annen båtsjappe i gdanskområdet, men nei, finner ikke noe. Er ikke på utkikk etter noe spesielt men liker å snuse. 

--

Øl er vel forsåvidt "båtutstyr" godt nok så det må jeg jo få med meg hjem. Av hjemmelige favoritter så har jeg Newcastle Brown ale, litt søt og mild pils. Liker også milde IPA varianter. Noen polske varianter som er i det "landskapet" som jeg bør handle? Vanlig lys pils er ikke helt min favoritt. 

Påfallende ofte så liker jeg "billig brennevin". Liker godt beske og bittre greier, gjerne søte samtidig som gammel dansk, men ikke så søtt som Jagermaister, men også krydder i retning av akevitt. Noen tips til polske varianter der? 

Første gang på bilferie, blir sikkert kjekt, og jeg som ikke liker å kjøre langt med mindre vi skal til vestlandet ;-) 

Guest Avmønstret#

Må vel nesten være noe egenproduserte greier om det skal spares penger. Internasjonale merkevarer koster vel stort sett det samme. 

Så en del seilsersko på en nettside som så veldig bra ut. 

--

Oppfølgingspørsmål, finnes det polske varianter av Biltema, Jula, Claesohlson? :-) 

Jeg betalte mye mindre for Stanley kompressor og Ctek lader i Polen enn hjemme, så man kan spare en del på merkevarer også. Jeg betalte ca 50% av hva det kostet hjemme den gangen. Ca 3 år siden. 

Men så sjekket jeg priser på Honda snøfresere (bare for gøy), og de kostet omtrent som i Norge. Bittelitt billigere, men ikke etter fortolling/ MVA. Samt tap av reklamasjonsrett etc.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Guest Avmønstret#

Er jo litt tøvete egentlig, trenger egentlig ikke noe til båten nå så ;-) 

Men skroggjennomføringer var egentlig et godt forslag. Men trudesign koster vel det samme om jeg bestille hjemmefra eller kjøper i utlandet vil jeg tro. Bronse er sikkert kjekt men ikke noe jeg føler behov for, har ikke tenkt å leve evig og båten er vel vraka om 30 år uansett. 

Ny stereo til båten kanskje.. men det er jo billig her hjemme. 

--

Jo nå kom jeg på noe, fleksible solcellepanel, men når man bestiller fra kina hjemmefra så blir vel det også billigere hjemme, pluss at man har en viss kontroll ifht reklamasjon. 

--

Nei, jeg får gå for øl og sprit tenker jeg, det er bankers ;-) 

Hei! Samboeren er opprinnelig fra Polen og tok et raskt nettsøk:smiley::

Sklep Zeglarski :

Wimpel eller Wind-Szafarnia 11u/16, 80-755 Gdansk

Sail-Ho! - Al. Jana Pawla II 9, 81-345 Gdynia

4Winds- Al. Jana Pawla II 5, 81-345 Gdynia

Sklep Zeglarski Fundacji Rozwoju Wyzszej Szkoly Morskiej w Gdyni, ul. Jana Jerzego Haffnera 6, 81-171 Sopot

Neptun - Al. Jana pawla II 11 A, 81-345 GDYNIA

Her er navn og adresse til 5 ulike forretninger. Kun hentet fra nettet, så vet ikke noe om størrelse og innhold.

Ha en riktig god tur!

Guest Avmønstret#
Olepo skrev 8 minutter siden:

Hei! Samboeren er opprinnelig fra Polen og tok et raskt nettsøk:smiley::

Sklep Zeglarski :

Wimpel eller Wind-Szafarnia 11u/16, 80-755 Gdansk

Sail-Ho! - Al. Jana Pawla II 9, 81-345 Gdynia

4Winds- Al. Jana Pawla II 5, 81-345 Gdynia

Sklep Zeglarski Fundacji Rozwoju Wyzszej Szkoly Morskiej w Gdyni, ul. Jana Jerzego Haffnera 6, 81-171 Sopot

Neptun - Al. Jana pawla II 11 A, 81-345 GDYNIA

Her er navn og adresse til 5 ulike forretninger. Kun hentet fra nettet, så vet ikke noe om størrelse og innhold.

Ha en riktig god tur!

Glimrende. Siste googlerunde før grytidlig avgang i morgen tidlig :-) 

Eureka skrev for 3 timer siden:

Det billigste må vel være å ta med seg hjem igjen en stor outboard motor. Som har vært tollet inn i Norge en gang før. ? 

Ha ha, den var god :lol:

Du kan jo se om du finner min gamle rib. Jeg savner en 20 fot Bombard med 115hk Evinrude. Ikke usannsynlig at den har endt opp i det området der :giggle:

Guest Avmønstret#
Mix skrev 51 minutter siden:

Du får sikkert billige olive(n) fittings og 3/16" kobberrør der nede.:lol:

:-) Joa, men det er billig nok hjemme.

Sitter på et halvshabby pensjonat i Rostock nå. Tur ut for å spise og ned på stranda så blir det sjamøretappe til Sopot i morgen etter frokost.

Sikkert alt for varmt og jævlig hjemme. Et par og tyve og vind her så det er levelig ;-) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...