Guest Avmønstret# Startet 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2018 Siden det er meldt så grådig varmt så kaster vi oss i bilen og kjører vekk, dvs via Sverige, Danmark, Tyskland og til Gdansk/Sopot i Polen. Utsetter seilferien til drittværet er tilbake. Gjetter om halvannen uke fra i dag ;-) Har prøvd å søke meg frem til en eller annen båtsjappe i gdanskområdet, men nei, finner ikke noe. Er ikke på utkikk etter noe spesielt men liker å snuse. -- Øl er vel forsåvidt "båtutstyr" godt nok så det må jeg jo få med meg hjem. Av hjemmelige favoritter så har jeg Newcastle Brown ale, litt søt og mild pils. Liker også milde IPA varianter. Noen polske varianter som er i det "landskapet" som jeg bør handle? Vanlig lys pils er ikke helt min favoritt. Påfallende ofte så liker jeg "billig brennevin". Liker godt beske og bittre greier, gjerne søte samtidig som gammel dansk, men ikke så søtt som Jagermaister, men også krydder i retning av akevitt. Noen tips til polske varianter der? Første gang på bilferie, blir sikkert kjekt, og jeg som ikke liker å kjøre langt med mindre vi skal til vestlandet ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Må være lite nok til å ikke ta plass i bilen, og dyrt nok til å spare penger på det. Og helst være så simpelt at det ikke kan oppstå reklamasjon... ? skroggjennomføringer i bronse? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Må vel nesten være noe egenproduserte greier om det skal spares penger. Internasjonale merkevarer koster vel stort sett det samme. Så en del seilsersko på en nettside som så veldig bra ut. -- Oppfølgingspørsmål, finnes det polske varianter av Biltema, Jula, Claesohlson? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 (redigert) Her er det noe, og finnes sikkert mye mer! Skal jeg fortsette å lete? http://www.jacht-market.com.pl/adv/type/wyposazenie,_osprzet,_okucia/11/1.html https://www.facebook.com/marineworks.eu/ Redigert 30.Juni.2018 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Jeg betalte mye mindre for Stanley kompressor og Ctek lader i Polen enn hjemme, så man kan spare en del på merkevarer også. Jeg betalte ca 50% av hva det kostet hjemme den gangen. Ca 3 år siden. Men så sjekket jeg priser på Honda snøfresere (bare for gøy), og de kostet omtrent som i Norge. Bittelitt billigere, men ikke etter fortolling/ MVA. Samt tap av reklamasjonsrett etc. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
soft Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Kan du ikke ta med en Galen 640 Fly fra Polen. Du får sikkert bilen heist ombord så du kan seile hjem igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Er jo litt tøvete egentlig, trenger egentlig ikke noe til båten nå så ;-) Men skroggjennomføringer var egentlig et godt forslag. Men trudesign koster vel det samme om jeg bestille hjemmefra eller kjøper i utlandet vil jeg tro. Bronse er sikkert kjekt men ikke noe jeg føler behov for, har ikke tenkt å leve evig og båten er vel vraka om 30 år uansett. Ny stereo til båten kanskje.. men det er jo billig her hjemme. -- Jo nå kom jeg på noe, fleksible solcellepanel, men når man bestiller fra kina hjemmefra så blir vel det også billigere hjemme, pluss at man har en viss kontroll ifht reklamasjon. -- Nei, jeg får gå for øl og sprit tenker jeg, det er bankers ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Hei! Samboeren er opprinnelig fra Polen og tok et raskt nettsøk: Sklep Zeglarski : Wimpel eller Wind-Szafarnia 11u/16, 80-755 Gdansk Sail-Ho! - Al. Jana Pawla II 9, 81-345 Gdynia 4Winds- Al. Jana Pawla II 5, 81-345 Gdynia Sklep Zeglarski Fundacji Rozwoju Wyzszej Szkoly Morskiej w Gdyni, ul. Jana Jerzego Haffnera 6, 81-171 Sopot Neptun - Al. Jana pawla II 11 A, 81-345 GDYNIA Her er navn og adresse til 5 ulike forretninger. Kun hentet fra nettet, så vet ikke noe om størrelse og innhold. Ha en riktig god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 TD er nok billigst fra NZ. Det billigste må vel være å ta med seg hjem igjen en stor outboard motor. Som har vært tollet inn i Norge en gang før. ? et suvenir til å ha i båten er kanskje best. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Olepo skrev 8 minutter siden: Hei! Samboeren er opprinnelig fra Polen og tok et raskt nettsøk: Sklep Zeglarski : Wimpel eller Wind-Szafarnia 11u/16, 80-755 Gdansk Sail-Ho! - Al. Jana Pawla II 9, 81-345 Gdynia 4Winds- Al. Jana Pawla II 5, 81-345 Gdynia Sklep Zeglarski Fundacji Rozwoju Wyzszej Szkoly Morskiej w Gdyni, ul. Jana Jerzego Haffnera 6, 81-171 Sopot Neptun - Al. Jana pawla II 11 A, 81-345 GDYNIA Her er navn og adresse til 5 ulike forretninger. Kun hentet fra nettet, så vet ikke noe om størrelse og innhold. Ha en riktig god tur! Glimrende. Siste googlerunde før grytidlig avgang i morgen tidlig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Kom gjerne med en tilbakemelding på prisnivå i forhold til Norge hvis du finner noe som er sammenlignbart. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Priseksempel: I Norge - kr 2999.- I Polen - kr 1777.- Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Eureka skrev for 3 timer siden: Det billigste må vel være å ta med seg hjem igjen en stor outboard motor. Som har vært tollet inn i Norge en gang før. ? Ha ha, den var god Du kan jo se om du finner min gamle rib. Jeg savner en 20 fot Bombard med 115hk Evinrude. Ikke usannsynlig at den har endt opp i det området der Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mix Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Du får sikkert billige olive(n) fittings og 3/16" kobberrør der nede. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Mix skrev 51 minutter siden: Du får sikkert billige olive(n) fittings og 3/16" kobberrør der nede. :-) Joa, men det er billig nok hjemme. Sitter på et halvshabby pensjonat i Rostock nå. Tur ut for å spise og ned på stranda så blir det sjamøretappe til Sopot i morgen etter frokost. Sikkert alt for varmt og jævlig hjemme. Et par og tyve og vind her så det er levelig ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.