Frøken Fryd Startet 7.August.2005 Link til dette innlegget Startet 7.August.2005 Noen som vet hva som skal til for å bygge om en Origo 4300e (sprit/elektrisk) fra 110Vac til 220vac? Må elementene byttes? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Ser ikke slik ut: Det er bare å koble om. (Det regner jeg ihvertfall med når de skriver "120V or 240V operation".) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Andreas: - neppe... Hadde den hatt f.eks to eller fire elementer, så kanskje. Husk at ved motstandselement, gir 1/2 spenning 1/4 effekt. Dette kan man unngå ved å ha paralellkoblede elementer, som kobles ut etter behov. My 5 cent; elementene må byttes.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
borref Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Jeg stilte det samme spørsmålet til produsenten (nå www.dometic.se) for et par år siden og fikk da til svar at dette var en "ikke triviell" konvertering. De tilbød seg derimot å gjøre konverteringen og kun ta seg betalt for delene. Prisen var ikke avskrekkende (husker ikke lenger eksakt), men du får også kostnaden med forsendelse tur/retur Sverige i tillegg. Jeg valgte isteden å installere en 110/220 trafo med god kapasitet som dekker denne og annet 110V utstyr ombord. Forøvrig er jeg svært fornøyd med dette kokeapparatet (kombinasjon sprit/elektrisk for de som ikke er kjent med typen). Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Andreas: - neppe... Hadde den hatt f.eks to eller fire elementer, så kanskje. Husk at ved motstandselement, gir 1/2 spenning 1/4 effekt. Dette kan man unngå ved å ha paralellkoblede elementer, som kobles ut etter behov. My 5 cent; elementene må byttes.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Nå står det der "120 or 240V operation". Men greit: villedende spesifikasjon Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Nå står det der "120 or 240V operation". Men greit: villedende spesifikasjon <{POST_SNAPBACK}> Kjøper den, problemet er at den 15 år gamle elektrokunnskapen min, forstår ikke hvordan det skal kunne gå til. Innebygget trafo ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Kjøper den, problemet er at den 15 år gamle elektrokunnskapen min, forstår ikke hvordan det skal kunne gå til. Innebygget trafo ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> I manualen skriver de noe om elektronikk Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 Var ombord i dag og så at at det stod 120vac på den, så spørs det om elektronikken er forberedt for 220vac da, elementene må vel byttes tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.