Jump to content

Origo 4300E kokeapparat


Frøken Fryd

Recommended Posts

Andreas: - neppe...

 

Hadde den hatt f.eks to eller fire elementer, så kanskje. Husk at ved motstandselement, gir 1/2 spenning 1/4 effekt. Dette kan man unngå ved å ha paralellkoblede elementer, som kobles ut etter behov.

 

My 5 cent; elementene må byttes..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg stilte det samme spørsmålet til produsenten (nå www.dometic.se) for et par år siden og fikk da til svar at dette var en "ikke triviell" konvertering. De tilbød seg derimot å gjøre konverteringen og kun ta seg betalt for delene. Prisen var ikke avskrekkende (husker ikke lenger eksakt), men du får også kostnaden med forsendelse tur/retur Sverige i tillegg.

 

Jeg valgte isteden å installere en 110/220 trafo med god kapasitet som dekker denne og annet 110V utstyr ombord. Forøvrig er jeg svært fornøyd med dette kokeapparatet (kombinasjon sprit/elektrisk for de som ikke er kjent med typen).

Link to post
Share on other sites

Andreas: - neppe...

 

Hadde den hatt f.eks to eller fire elementer, så kanskje. Husk at ved motstandselement, gir 1/2 spenning 1/4 effekt. Dette kan man unngå ved å ha paralellkoblede elementer, som kobles ut etter behov.

 

My 5 cent; elementene må byttes..

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Nå står det der "120 or 240V operation". Men greit: villedende spesifikasjon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...