Jump to content

Behöver hjälp!-Hvilken bunnfarge skal jeg bruke til min båt

Kageland

Recommended Posts

Hei!

Jeg bor i Sverige, och jeg vet at farge er bedre i Norge enn i Sverige. Så mitt spørsmål är, har dere noe tips på hvar jeg kan kjøpe rimelig og motstandsdyktig bunnfarge till min Ryds på Internett? (Plastskrov)

Alle tips er velkomne

Er det en ny båt?

Hva mener du med at farge er bedre i Norge enn i Sverige? Mener du utvalg, fargesans, vane med å bruke mange farger eller hva?

Personlig liker jeg ikke hvit da den blir fort skitten. Har sort på min da jeg har blå stripe på båten, og andre farger en blått blir skjærende å se på. Hadde muligens valgt grått hvis jeg skulle valgt nå, men dem kom med sort. 

Har gul fiskebåt (gult skrog) og den kom med blått bunnstoff. Det ble veldig "svensk" :flag_sw:, så i år byttet jeg til sort der også. Synes det ble mye tøffere.

Men fargevalg er jo veldig personlig, og det finnes garantert noen som har andre meninger enn meg :yesnod:

Ps: Bor du i Sverige eller Norge? Biltema er jo begge steder, og de har bunnstoff.

Edited by Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

De jeg mener med at fargen är bedre- i Sverige må de være miljøvennlig farge, ikke mye kopper eller zink i fargen. De hvar en tv rapport for noen år siden som viste at fargen er bedre på grund utå i va farge innhold.

Så har dere noe tips på noen norsk hjemside med bra bunnfarge? Unntatt biltema.

Jeg trekker grå eller svart?

Jeg bruker sort bunnstoff fra Biltema og er veldig fornøgd med den. Personlig mener jeg at det gror mindre på sort, på grunn av at den ikke utstråler så mye lys som lysere bunnstoff. 

Lazyjack skrev 38 minutter siden:

Om du kaller det bunnstoff i stedet for bunnfarge så unngår du at folk misforstår :giggle:

Helt riktig, jeg er ikke norsk, men vokst opp bare en time fra grensen. Så når jeg er i for eksempel i Stockholm, tror de at jeg är norsk.?