Feldkirch Startet 2.Juli.2018 Del på Facebook Startet 2.Juli.2018 Skal fra asker til risør med 25 fot daycruiser. Tenkte å dra fredag ettermiddag og overnatte i Tønsberg så til risør tidlig lørdag morgen. Har aldri vært lengre enn til Toften, og lurer på beste rute Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Heisann. Fra asker til tønsberg er det vel bare å ta korteste vei rundt Vallø. Fra Tønsberg har jeg alltid gått ut vestfjorden, vest for Veierland og rundt Tønsberg tønne. Er det flatt vann kan du gå indre leden ved Ula. Men er det litt bølger er det vesentlig mer behagelig å gå på utsiden av de røde stakene. Granakrakken og Blyraua. Kan være kjipe bølger langs land. Jeg går stort sett midtre leia gjennom rakke. Noen ganger nesten helt ut, ved stor sjø. Så går jeg innsiden ved nevlunghavn, for å få litt pause, selvom det kan være hårete ut på andre siden. Så er det bare å krysse over og gå på innsiden av jomfruland. I Jomfrulandsrenna. Etter jomfuland fortsetter jeg i renna i overett sektoren mellom Fyret på jomfuland og djupodden. Så er det bare inn mellom Grønnholmen og Stangholmen. Og du er fremme. I daycruiser er jeg veldig glad i de pausene jeg får ved Nevlunghavn og Jomfruland. Er det flatt vann kan du gå "hvor som helst" og er det skikkelig rufsete, bør du vurdere og la være å ta turen. Stoler du på motoren din, så er det fint å gå ut ved tønsberg tønne, stoler du ikke på motoren din, bør du kanskje heller la båten bli hjemme. Gjør deg kjent med turen på forhånd. Husk kart og kaffe. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Start når solen står opp og kjøre "strake veien" og da har du trolig flatt vann og en grei transport. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Feldkirch Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Takk for tips! Ser det er meldt godt vær med lite vind. Hvor lang kjøretid bør man da regne med? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Har kjørt den turen noen ganger med mindre båt enn deg og til Kragerø har vi brukt rundt fire timer så med en stopp underveis for bunkring og litt mat/drikke så gjør man det unna på under seks timer. Har da kjørt utaskjærs hele veien (bortsett fra en stopp) og det er jo korteste veien og svært enkelt å navigere. Bare sørg for å være utstyrt riktig! Erfaringsmessig så kommer jo ikke vinder før ved ti-tiden, men været akkurat nå er jo ikke helt vanlig så sjekk værmelding nøye! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Feldkirch Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.