Jump to content

80 hk ford/sabb


randulf

Recommended Posts

Hei takker for mange tips med min 80 hk ford/sabb diesel.

Jeg er veldig på jakt etter manualer til denne ,

Jeg fikk noen hentydning om og sjekke luft fra fødepumpen ??

Her er jeg grønn ..

Det går en slange fra tank til grovfilter dette har åpnet her renner dieselen greit renset grovfilter

sjekket også her at diselen renner greit byttet diselfilteret og har luftet på det som jeg regner for insprøytings pumpen.

Spørsmålet er om fødepumpen er oppe i tanken ?

Det er en sak på toppen av der filteret står som kan punpe frem noe diesel manuelt er dette fødepumpen?

Tengte og bytte alle slanger til gjennomsiktige for og se etter luft.

men på mitt forrige innlegg på forumet fikk jeg tips om at det kunne være føde pumpen jeg ikke finner.

Har forsatt ikke muligheten for fart den går litt så får jeg ikke opp turtallet og den stopper fort igjen

Lufter på øverste lufteskrue på inprøytningspumpe og da jeg åpner den øker turtallet selv om det ikke kommer luft ut bare ren diesel.

er i tvil motoren er 1979 modell.

har noen tips

takk for hjelp så langt makrellen venter ennå men håper og nerme meg en løsning ....

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket dokumntarkivet på medlemssider, her er det Ford manualer som omhandler flere Ford modeller.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Lufter på øverste lufteskrue på inprøytningspumpe og da jeg åpner den øker turtallet selv om det ikke kommer luft ut bare ren diesel.

er i tvil motoren er 1979 modell.

har noen tips

takk for hjelp så langt makrellen venter ennå men håper og nerme meg en løsning ....

<{POST_SNAPBACK}>

For meg høres dette ut som om du har tett lufting på tanken - prøv å ha påfyllingslokket til dieseltanken åpent når du kjører, og så skrur du igjen, hvis motoren da dabber av er det luftinga på tanken.

 

Det er en sak på toppen av der filteret står som kan punpe frem noe diesel manuelt er dette fødepumpen?

Ja det er fødepumpa.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...