Snartsommer Startet 2.Juli.2018 Del på Facebook Startet 2.Juli.2018 Har en båt med quick Balder ankervinsj. Når jeg skal dropper ankeret går det kun inntil en meter ned, så stopper det. Må da dra tauet ut manuelt. Er litt motstand slik at dette ikke faller fritt( jepp det er frittfall) Noen ganger går det noen meter av seg selv, men ender opp med at jeg må trekke det ut for hånd. Det er 12mm blytau og en 10kg Bruce kopi, så det burde gå av seg selv. Spiller ingen rolle om tauet er vått. Det er heller ikke «knuter» på tauet som gjør dette. Noen som har en teori på hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Haill Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Er vinsjen ny? Er frittfall aktivert? Med såpass ankervekt burde ankeret rauset ut. Kanskje det er behov for smøring? Ved frittfall aktivert, kjøre litt ut og slippe knappen, så skal hjulet/kabelaret gå lett rundt, bør kunne dreies enkelt med en finger. Sitér dette innlegget Link to post
Snartsommer Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 To år gammel vinsj, med frittfall aktivert. Hva bør smøres, med hva? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Kabularet skal tas av en gang om året og rengjøres og konusflater og aksling skal smøres med vannfast fett. Men du har vel kanskje allerede utført dette foreskrevne vedlikeholdet ? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 (redigert) Jeg har en Balder vinsj, hvor jeg plages med at rulla som tauet løper over går tregt. Hadde det oppe for et år siden. Da var det korrosjon i bolten som nylontrinsa spinner på. Hadde det opp og pussa og smurte. Er ganske utsatt miljø det lever i. Uvisst om det er samme konstruksjon på din. Ellers er vinsjen ganske enkle/robuste saker, som jeg vil tro fungerer. Lykke til. Redigert 3.Juli.2018 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snartsommer Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Tja. Verdt ett forsøk. Ser at vi har samme båt, så da er det vel mulig at det samme har skjedd her. Sjekker ut dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.