Nautiker Startet 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2018 Vaier som styrer turtall på motor røk uten videre. Håper å slippe å betale et par hundrelapper når jeg fint kan se problem og løsning.. Kan det finnes en mulighet for å lodde eller sveise disse to punktene (slik det er avbildet med rød ring) på en god måte, uten bruk av verktøy? Siste løsning blir å spørre fint på et verksted, men kan se for meg lite samarbeidsvillighet. Sitér dette innlegget Link to post
1Ball Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Du kan sikkert lodda dette, men ikkje utan bruk av verty. Du må nok ha ein loddebolt av ein viss storleik og tinn for å få dette til. Om dette vil halda over tid, er eg usikker på. Personleg hadde eg kjøp ny, kostar ikkje mykje. Lukke til! Mvh 1Ball Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 (redigert) Min magefølelse er ei meining om at dette er eitkvart metall som ikkje kan loddast med tinn. Dermed so er vi over på hardlodding, og det krev meir temperatur enn ein loddebolt kan gi. Ein propanflamme kan kanskje klara det, men bruk ikkje butangass eller mix av propan og butan. Desse soter for mykje. Det beste forsøket på å lodda er om du kjenner ein smed som har autogenbrenner (sånn med acetylen og oksygen) Hvis desse greiene so skal stå butt i butt, so får loddinga lite flate til å holda, dermed er neste spørsmål om det lar seg reparera med tilstrekkelig styrke. Redigert 2.Juli.2018 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haill Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Kunne sikkert boret ut eller slipt et spor for å få litt flate for lodd og sølvloddet. Jeg hadde uten tvil kjøpt en ny vaier. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Som siste taler, dette må i det minste hardloddes, og må du betale for den tjenesten, går vinninga opp i spinninga. Så spørs det da hvor mye du sparer når loddinga ryker og du braser inn i noe fordi du ikke får giret neste gang. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kjellg Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Mulig det går an å lodde, men gass og gear vaiere handler til syvende og sist om sikkerhet. Jeg hadde ikke tenkt meg om og bare kjøpt ny kabel med en gang. Har sett flere som river av vaiere inne i trang havn, og det er ikke alltid det går bra. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Lodde butt-i-butt? Det der har jeg lite tro på. Jeg pleier å reparere og fikse på det mest utrolige, men den der hadde jeg kjøpt ny. Som @Kjellg også poengterer kan det bli litt utrivelig om den ryker igjen under drift. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Havlengt Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 - revurder planen din...? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Må verksted følgja samme spillereglane? Vist du planlegg å nekta verkstedet å bruka verktøy så er det ikkje utenkelig at du vil møte lite sammarbeidsvillighet. Spennande sak. Ellers har du prosjektert og budsjettert såpass at eg håper det løyser seg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
stig arve Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Koster nesten meir i søllodd og mister sikkert herdinga i vaier og blir sprø i lodde sonen https://www.maritim.no/multiflex-kontrollkabel-ec-033#.WzuDZoo8yf3 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.