Dkmure Startet 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2018 (redigert) Hei Nylig pusset opp carat 7400 i hele vinter , byttet motor fra en sliten bmc50 hk til perkins 60 hk . Er nye motorlabber montert 60 shore, er nå satt på vann ! Men sliter med å få juststert den vibrasjon fri! Men verste er når den blir satt i gir så skyver motoren seg en go del framover /gynger på labbene ! Har jeg for myke labber da? Takk for svar Redigert 2.Juli.2018 av Dkmure (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Du bør nok forandre tittelen på tråden din slik at du unngår at den blir stengt. Les dette, forandre tittelen til mer forklarende og så skal du se det kommer folk med fornuftige svar på banen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Mistenker at labbene dine er for myke og/eller for små. Men du har vel dimensjonert disse ut fra vekt og antall hk? Da burde ikke dette skje... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dkmure Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Ja tenker også det! Ja kjøpt på maritim han ga meg di som han mente var riktige, men kan umulig være riktig at når du setter den i gir så gynger motoren 4 cm framover før den legger seg igjen ? Skal vel ikke være sånn? Var ikke sånn før med den gamle motoren hvertfall ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Så mye bevegelse skal det ikke være nei. Tror ikke han har hatt så mye peil på dette her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
torbi Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Se på gamle labber der skal det stå hvilken shore , så ser du.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Jannmar Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Og hva er "shore"? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Shore = stivhet Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Har du fire like motorlabber? hvis du har strak aksel uten trøstelager,så bør du vel ha to labber for radial last bak,og to for aksial-last foran. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Langedahl skrev On 11.7.2018 at 14.10: Har du fire like motorlabber? hvis du har strak aksel uten trøstelager,så bør du vel ha to labber for radial last bak,og to for aksial-last foran. Må man ha forskjellige typer motorlabber fremme og bake? Dette var nytt for meg. Alle motorlabber jeg har sett tar thrust i 360 grader! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.November.2018 Link til dette innlegget Svart 22.November.2018 Jeg har fire like. Men jeg vet at det finnes labber som er stivere horisontalt enn vertikalt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Petrell Svart 22.November.2018 Link til dette innlegget Svart 22.November.2018 Hei. Du trenger vel 16 mm bolt på disse festene. Er det det? Det er også viktig at du ikke fester motoren for høyt opp på bolten. Max 1.5 cm i følge spec. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Etter eit knapt halvår har han sikkert fått justert labbane. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.