Jump to content

Riktige motorlabber?

Dkmure

Recommended Posts

Hei

Nylig pusset opp carat 7400 i hele vinter , byttet motor fra en sliten bmc50 hk  til perkins 60 hk . 

Er nye motorlabber montert 60 shore, er nå satt på vann !

Men sliter med å få juststert den vibrasjon fri!

Men verste er når den blir satt i gir så skyver motoren seg en go del framover /gynger på labbene ! Har jeg for myke labber da?

Takk for svar

Edited by Dkmure (see edit history)

Du bør nok forandre tittelen på tråden din slik at du unngår at den blir stengt. Les dette, forandre tittelen til mer forklarende og så skal du se det kommer folk med fornuftige svar på banen:thumbsup:

Mistenker at labbene dine er for myke og/eller for små. Men du har vel dimensjonert disse ut fra vekt og antall hk? Da burde ikke dette skje...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ja tenker også det! 

Ja kjøpt på maritim han ga meg di som han mente var riktige, men kan umulig være riktig at når du setter den i gir så gynger motoren 4 cm framover før den legger seg igjen ? Skal vel ikke være sånn? Var ikke sånn før med den gamle motoren hvertfall ?

Så mye bevegelse skal det ikke være nei. Tror ikke han har hatt så mye peil på dette her.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Langedahl skrev On 11.7.2018 at 14.10:

Har du fire like motorlabber? hvis du har strak aksel uten trøstelager,så bør du vel ha to labber for radial last bak,og to for aksial-last foran.

Må man ha forskjellige typer motorlabber fremme og bake?

Dette var nytt for meg. Alle motorlabber jeg har sett tar thrust i 360 grader!