Jump to content

VP MD31A feil på dieselpumpa?


winche

Recommended Posts

Hei.

Jeg har kjøpt en MD31 A med et merkelig (? ) problem;

Dieselpumpe er overhalt (etter sigende ihvertfall) og dysene er nye.

Motoren starter med en eneste gang når den er kald og virker tilsynelatende 100%

Etter en stund (5-10 minutter/når den blir varm) så blir den kranglete. Da vil motoren ikke gi turtall når den står i gir og frikoblet så får jeg turtall på den etter at den har sneket seg over 800-1000rpm.

Da er også tomgangen veldig lav, det er så vidt den klarer å gå. (350-400rpm)

Trodde den ikke fikk diesel så vi monterte på en elesktrisk pumpe og vi ser diesel kommer på returen så det kan ikke være der problemet ligger.

Kan den være montert feil etter overhalingen?

Skulle tro den hakket og harket mer i hele turtalls-registeret om den var montert feil på timingen tenker jeg?

 

Jeg startet den på pall før kjøp og i båten etter montering men rakk jo aldri å kjøre den ordentlig før jeg fikk båten på vannet og da fikk sommerdrømmen en god knekk :nonod:

 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Takker, har riktignok ikke sjekket boltene men har kjørt returen i en kanne og den flower greit så skulle tro den fikk nok? Det er forsøkt å strupe igjen retur-slangen på mistanke om returen var for høy, men det ble samme resultat.. blir ikke klok på dette :/

Link to post
Share on other sites

Er dette en slik motor som stopper ved å trekke i en vaier? På min md21b (samme opplegg som hos deg rundt dette?) opplevde jeg en gang manglende «sprut» fordi stopp-vaieren ikke var ført ordentlig tilbake etter sist den var brukt. Riktignok litt annerledes hos deg siden det er ok rett etter start. Men ta i alle fall en titt på denne (på motorsiden) når problemet er der - for å forsikre deg at den er ordentlig der den skal være.

 

Antakelig ikke mest sannsynlige årsak, men veldig enkelt å sjekke ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...