Bob Dexter Startet 3.Juli.2018 Del på Facebook Startet 3.Juli.2018 Hei, Har en godt voksen 115 HK Mariner 2 takt fra 1999 som jeg er godt fornøyd med. Etter å ha fungert som den skal i fjor har tilt.instrumentet i år ikke vært helt i orden - det bruker kun den øvre halvdelen av skalaen. Når jeg tilter motoren helt ned viser instrumentet "midtstilling". Er det noe jeg kan gjøre for å "nullstille" instrumentet? Noen koblinger som må sjekkes? Med en så gammel motor har jeg ikke lyst til å prøve ting på egen impuls, er redd for at jeg plutselig ender opp med en tilt som ikke fungerer i det hele tatt ;-) Takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 (redigert) sikkert giveren som fusker - den ligger vanligvis innimellom motorbraketten. ved vanlig kjøring , viser den da det samme som i fjor , eller har nåla flytta seg? Redigert 3.Juli.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bob Dexter Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Nåla flytter seg når jeg bruker tilten, men kun innenfor den "øvre halvdelen" av skalaen. Kan det være dårlig jording eller noe slikt? Noen tips til hva jeg kan gjøre av enkle forsøk? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 (redigert) men nåla viser det samme som i fjor ved vanlig kjøring..? dvs tenkeer på om visningen er ca samme eller om den har forskjøvet seg Redigert 3.Juli.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bob Dexter Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Aha, da skjønner jeg spørsmålet ditt Ivar Så vidt jeg kan huske så har alt forskjøvet seg litt oppover. Det er i alle fall nok til at det blir litt knotete å finne riktig posisjon, måleren virker litt tilfeldig og ikke så stabil som i fjor. PS: Lurøy, har slekt derfra noen generasjoner tilbake Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 da mistenker jeg at trimgiveren din kan ha forskjøvet seg litt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jotto Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Jeg hadde samme problem på en Evinrude E-Tec. Der er det et en liten arm ved motorfestet med en sensor som måler trimvinkelen. Ledningen til sensoren hadde tullet seg inn i armen slik at den ble holdt fast. Når jeg frigjorde den, fungerte den normalt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Alt forskjøvet . . . . virker litt tilfeldig Dette får meg til å mistenka at der er noko med ledninger og/eller koblinger Sitér dette innlegget Link to post
Bob Dexter Svart 4.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2018 OK, takker for tilbakemeldingene. Skal ta meg en titt og se om jeg finner/skjønner noe mer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.