Jump to content

Wallas 85dt, vil ikke starte.

JAG1

Recommended Posts

Har en wallas 85dt som ble kjøpt ny høsten for 2 år siden. Har nå problem med at den ikke vil starte. Når vi prøver å starte så blinker disse to lysa, se bilde. Har tatt ut strømkabel, satt den inn igjen og prøvd å låse den opp, men uten noe hell. 

Sikringene er også ok

Noen tips? 

20180704_173122.jpg

Hold gjerne litt mer enn 2 sek; 3-5 sek. Knotet selv med dette til å begynne med så du er ikke alene.

Hold gjerne knappen inne litt mer enn 2 sek; 3-5 sek. Om ikke låsingen fjernes vil jeg la en servicemann se på dette. Kan være en garantisak.

Sjekk forøvrig om strømpluggen sitter godt i, skal være mothaker som holder den på plass.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Har nå koblet fra hele Wallas'n. Koblet til egen diesel tank og nye kabler med sikring på eget batteri, men den virker fremdeles ikke. Prøver å låse opp ved å holde power knappen nede 2-5 sek, da begynner den å blinke på begge lysa igjen. Slår den av igjen slik som manualer sier, 2-5 sek. Prøver nå å starte igjen, men den blinker fremdeles på begge lysa. 

Hvor i landet holder du til?

Ring Sunwind på tlf: 67 17 13 70 og spør etter verkstedet. Spør om hvem som er nærmeste forhandler som kan hjelpe deg på stedet.

Mulig du må sende den inn og at dette dekkes av garanti. Finn frem kvittering på kjøp. Om den fulgte med ny båt så har du sikkert dokumentasjon på kjøpet.

Edited by Wallas Service (see edit history)

Takk for god hjelp. Fikk låst opp nå, skjønte ikke det at jeg måtte ta strømmen når feilkoden lyste. Jeg prøvde ved å slå av wallasen, koble ut strømmen, koble inn igjen og låse opp, det funka jo ikke. 

Men skal nå ihvertfall lagre nummeret til Sunwind. 

Aha, du leste feil altså? Fort gjort.

Du kan lagre mitt tlf nr også: 900 18 209