Jump to content

Hvit røyk i Eksosen VP 61 A motor

Wintonsen

Recommended Posts

Hei

Jeg har en VP 61 A motor 89 mod, gått ca 1700 timer. Det begynte og blåse hvit røyk ut av eksosen etter ca 1 times kjøring. Da jeg sjekket kjølevannet hadde den mista ca 3-4 liter.

Dampen kom også under høyt turtal når jeg lå til brygga, da jeg kjørte den i fri, og kjølevannet (ferskvann) var møkkete. Det som slo meg var topp pakningen, jeg er ikke noe mekaniker så jeg tok en ringe runde, jeg har også sett på noen innlegg her, men spør nå alike vel om noen har greie på slikt. Jeg har blitt fortalt at det høyst sansynelig er varmeveksleren ? noen mener det er dysehylser, noen mener det er topp pakningen, ja det er mange meninger om dette emne. Som jeg skrev innledningsvis, det som slo meg er topp pakningen, for !!!! hvis det er varmeveksleren hvordan kommer det vann inn i sylinderen og ut eksosen? men ut fra noen innlegg her, så kan det jo skylles andre ting, kan jo være at den slipper ferskvann inn en eller annen plass i varmeveksleren og ut eksosen.

Men hvorfor blir da kjølevannet (ferskvann) da møkkete ? Ja noen som har et godt forslag og ikke minst :-) Hvis det er topp pakningen, noen som er i Telemark/Vestfold eller en annen plass, som kunne tenke seg og ta den jobben, evt hjelpe til ? På forhåndmange takk for alle svar. OG SELVFØLGELIG GOD BÅT SOMMER TIL ALLE

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...