Daffy Salami Startet 5.Juli.2018 Del på Facebook Startet 5.Juli.2018 (redigert) Holder på med en 2005 Honda BF30 som ikke går på midterste cylinder. Mente det var CDI-boksen etter en del nett-søk, skiftet den men fortsatt samme problem. Ikke gnist på midterste cylinder. Byttet om coilene for å teste den men de er i orden alle tre. Plugger er nye og den får bensin... Noen som har erfaring med dette eller har en teori? Redigert 5.Juli.2018 av Gift Fisker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 5.Juli.2018 Del på Facebook Svart 5.Juli.2018 Har du sjekket om det er kompresjon på den sylinderen? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
stig arve Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Er da son overr alle turtal (rpm) kan verre att den cutter på tomgang. for og spare drivstoff. Enkelte pågnsker stenger ein forgasser for og spare full. Olj pumpen vil da sørge for smøring for den eineselyndern som ikkje får bensinblandig Mange motore som er skjert eter di har koblet vekk olje pumpe på 2 T Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Salami Svart 6.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Bay_liner skrev for 6 timer siden: Har du sjekket om det er kompresjon på den sylinderen? Det har slått meg men her er fortatt ingen gnist på midterste. Pluggene er nye, plugg nr.2 er fremdeles kvit men ser ut som det på et tidspungt eller noen ganger har vert gnist. På prøvetur så "napper" det litt til tider.. stig arve skrev for 1 time siden: Er da son overr alle turtal (rpm) kan verre att den cutter på tomgang. for og spare drivstoff. Enkelte pågnsker stenger ein forgasser for og spare full. Olj pumpen vil da sørge for smøring for den eineselyndern som ikkje får bensinblandig Mange motore som er skjert eter di har koblet vekk olje pumpe på 2 T Er en 4-takter, den får bensin. Er også vrien å få til å gå på tomgang slik den er nå. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Har du byttet på bare coilene når du testet, eller flyttet du over tennpluggkablene også? Siden det "napper" av og til, lurer jeg på om det kan være overslag på høyspenningssiden? Event. gamle tennpluggkabler.. De har begrenset levetid. Er plugghetten hel og fin, og tørr? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Salami Svart 6.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 GunR skrev 9 minutter siden: Har du byttet på bare coilene når du testet, eller flyttet du over tennpluggkablene også? Siden det "napper" av og til, lurer jeg på om det kan være overslag på høyspenningssiden? Event. gamle tennpluggkabler.. De har begrenset levetid. Er plugghetten hel og fin, og tørr? Byttet om coil og kabel ja.. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Har du sett på ledningene fra coilene til ecu? Er det forgassere på denne motoren, eller er det innsprøytning? Blir tennpluggen våt, og lukter den av bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Salami Svart 6.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 (redigert) GunR skrev 1 time siden: Har du sett på ledningene fra coilene til ecu? Er det forgassere på denne motoren, eller er det innsprøytning? Blir tennpluggen våt, og lukter den av bensin? Har ikkje studert ledningene så nøye nei annet enn at de er blitt frakoblet/koblet til igjen noen ganger mens eg byttet ecu(regner med vi snakker om samma sak).Skal se over disse.. Forgassere, pluggen får bensin ja. Redigert 6.Juli.2018 av Gift Fisker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Tenker på kontaktproblemer på ledningsnettet, event, skadde ledninger . Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Salami Svart 22.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2018 Det virker så den kommer med litt turtall, en 3-4000omdr.... Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Salami Svart 2.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2019 Problemet viste seg å være dårlig comp. Topp eller toppakning. Har ikkje forsket mer på det siden her ble handlet inn en større motor... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.Juli.2019 Del på Facebook Svart 2.Juli.2019 Daffy Salami - fint med tilbakemelding ...men det er ikke teknisk mulig at feilen slik du beskrev den i første innlegg, kommer som følge av dårlig kompresjon. Håper ikke noen har lurt fra deg en god motor med dårlig kontakt i en plugghette, for noen glansbilder. Om du fortsatt har motoren så får du hjelp til å få den i orden om du vil... Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Salami Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 (redigert) Forsåvidt et godt poeng angående gnisten når du sier det, men uansett så begynte olje og vann å dele samme plass på siste prøvetur... Bla.a. i midterste cyl. Eier besluttet da at ny motor måtte til. Men mulig den tjenestegjør på skuta til en av mekanikkerne på sjappa der nye ble montert nå ja.. Redigert 7.Juli.2019 av Daffy Salami (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.