Botolaconny Startet 6.Juli.2018 Del på Facebook Startet 6.Juli.2018 (redigert) Hei, er ute etter en ny båt(er 14år) har ikke så altfor mye penger å bruke så må gå for noe litt eldre og fant en grei båt som trengte en liten vask men som så ellers grei ut, men motoren er jeg litt mer skeptisk til grunnet alder og at det kan bli en del problemer med den. Kan ikke så mye om motor men har noen venner som kan en del og kjenner noen foreldre som kan ganske mye, men vil helst at det ikke vil være noe problem som koster litt og må på en eventuell reprasjon. Ville denne da bli et veldig dumt valg? PS han som selger har ikke skrevet noe annet en annet motoren gikk meget godt på båten og at motoren har stått lagret inne siste 2 åra Redigert 6.Juli.2018 av Botolaconny (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 De gamle totakterene der er veldig enkle og slitesterke. Få med deg noen som har peiling og prøvekjør den. Funker alt som det skal er det bare å bytte impeller og gearolje, smøre opp fettnipler, og ta den i bruk Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
stig arve Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Dei eg har vert borti er at topp lagret svikter Grenada dårlig smøring og da begiyner svinghjulet og vopple og lurer Holefektsensoren på teniga so visst du ikkje kan bevege da da går dan lenge Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Dette er nærmest som en antikvitet å regne. Jeg for min del ville ha gått for noe nyere. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ida Marie III Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Sier meg enig med Lindex... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 index skrev for 5 timer siden: Dette er nærmest som en antikvitet å regne. Jeg for min del ville ha gått for noe nyere. Joda, for så vidt. Denne motoren så jo også ganske velbrukt ut, så prisen bør være meget lav! Men jeg har en 6 hester liggende fra omtrent samme årgang. Den bærer preg av å ha levd et liv i en garasje, og går like fint som en ny. I slike tilfeller tror jeg ikke driftsikkerheten på disse gamle totakterene står mye tilbake fra en nyere motor. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Komodo skrev 35 minutter siden: Men jeg har en 6 hester liggende fra omtrent samme årgang. Den bærer preg av å ha levd et liv i en garasje, og går like fint som en ny. Jeg har to, fra rundt denne tiden. Komplett upålitelige begge to. Så da har vi ikke helt samme erfaring.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ida Marie III Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Hadde det vært en Yamaha hadde det stilt seg litt annerledes ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Forsåvidt. Men når vi snakker om 40-50 år gamle påhengsmotorer tror jeg uansett flaksen er den største drivkraften. Tipper denne her er fra tidlig syttitall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gon Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Jeg har samme motor fra 1977. Den har gått, gud vet hvor mange timer, og den yter neppe 10 hester lenger, men den starter og går bestandig - etter 41 år. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Dårlige minner....styr unna Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Husker de fra da jeg var liten på hytta. Mange skrudde på de. det jeg husker best er at de bråkte mye, selv om det ikke nødvendigvis gikk så fort. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
andersb Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 ikke kjøp uten lang prøvetur. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Det er veldig enkelt med båt og denslag. Er du i tvil så snu og let videre. Det er alltid mykje verre enn først antatt. Sitér dette innlegget Link to post
Botolaconny Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Takk for svar alle sammen så for jeg se hva jeg gjør??? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Mitt enkle svar/råd er: nei. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Botolaconny Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 (redigert) Fant en rib uten styrekonsoll med en Johnson GT 2005 modell for 8000 eneste var at ribben hadde noen solmerker og at forgasseren må renses. Er det noe å anbefale litt mer enn den andre? PS bare ignorer at den står på en pioner Redigert 8.Juli.2018 av Botolaconny (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Jeg har en sånn Johnson gt 15 på min zodiac på hytta. Det er i mine øyne en mye bedre motor. Men man vet så klart aldri med så gammel motor. Går pent på tomgang. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kallethekid Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Hvis selgeren var sikker på at det var forgasseren som måtte renses tror jeg han ville gjort det før salg. Jeg ville ikke kjøpt en motor hvis den ikke kan testes ordentlig, (hvis det ikke er veldig billig da.) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Så mye bedre ut. Men rens forgasser og ta en prøvetur før du skriver under da. Tar ikke lange tiden å rense en slik forgasser, og da vet du etterpå om det er dette eller noe mer alvorlig som er galt. Kjenner jeg er litt skeptisk til de solmerkene, men det er vel ikke til å unngå på en eldre RIB. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
St.Matt Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Svaret er enkelt. Kan du skru på morten? Er svaret nei så hold deg unna Sitér dette innlegget Link to post
FrodeB Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Ser jo finere ut, men i praksis er det vel samme konstruksjon med litt nye deksler. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Enig med @St.Matt, kan du skru, eller ønsker å lære det, kjør på. Her ender du med å måtte skru litt selv. Tar du den på verksted, koster det mer enn motor er verdt. Men gå forgasser renset FØR du betaler. Og sjekk att den går ok. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
glalaks Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 FrodeB skrev for 1 time siden: Ser jo finere ut, men i praksis er det vel samme konstruksjon med litt nye deksler. Jeg vet ikke egentlig men tror du tar feil. Jeg har en sånn Johnson gt15, og den går mye finere enn de gamle der. Om jeg ikke husker feil. Er ikke så ofte jeg ser de nå lengre. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.