Jump to content

Bør jeg kjøpe en båt med denne litt eldre Johnson 9.9 motoren (bilde ser du i innlegget)

Botolaconny

Recommended Posts

Hei, er ute etter en ny båt(er 14år) har ikke så altfor mye penger å bruke så må gå for noe litt eldre og fant en grei båt som trengte en liten vask men som så ellers grei ut, men motoren er jeg litt mer skeptisk til grunnet alder og at det kan bli en del problemer med den. Kan ikke så mye om motor men har noen venner som kan en del og kjenner noen foreldre som kan ganske mye, men vil helst at det ikke vil være noe problem som koster litt og må på en eventuell reprasjon. Ville denne da bli et veldig dumt valg? PS han som selger har ikke skrevet noe annet en annet motoren gikk meget godt på båten og at motoren har stått lagret inne siste 2 åraIMG_20180706_021711.jpg.7a8cba2c677b84c2e3212db7591c7230.jpg

Redigert av Botolaconny (see edit history)
index skrev for 5 timer siden:

Dette er nærmest som en antikvitet å regne. Jeg for min del ville ha gått for noe nyere.

Joda, for så vidt. Denne motoren så jo også ganske velbrukt ut, så prisen bør være meget lav! Men jeg har en 6 hester liggende fra omtrent samme årgang. Den bærer preg av å ha levd et liv i en garasje, og går like fint som en ny. I slike tilfeller tror jeg ikke driftsikkerheten på disse gamle totakterene står mye tilbake fra en nyere motor.  

Komodo skrev 35 minutter siden:

Men jeg har en 6 hester liggende fra omtrent samme årgang. Den bærer preg av å ha levd et liv i en garasje, og går like fint som en ny.

Jeg har to, fra rundt denne tiden. Komplett upålitelige begge to. Så da har vi ikke helt samme erfaring....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Så mye bedre ut. Men rens forgasser og ta en prøvetur før du skriver under da. Tar ikke lange tiden å rense en slik forgasser, og da vet du etterpå om det er dette eller noe mer alvorlig som er galt.

Kjenner jeg er litt skeptisk til de solmerkene, men det er vel ikke til å unngå på en eldre RIB.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
FrodeB skrev for 1 time siden:

Ser jo finere ut, men i praksis er det vel samme konstruksjon med litt nye deksler. 

Jeg vet ikke egentlig men tror du tar feil. Jeg har en sånn Johnson gt15, og den går mye finere enn de gamle der. Om jeg ikke husker feil. Er ikke så ofte jeg ser de nå lengre.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...