omhI Startet 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2018 Hei Jeg lurer : Er markedet for cabin cruisere 30 fot, med noen år på baken, helt dødt ? INGEN har kontaktet meg på min FINN annonse. Er det noe feil med annonsen ? Ja jeg vet at markedet bestemmer (pris) derfor har jeg satt på BUD ønskes i annonsa, men INGEN har gitt lyd fra seg ?? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=122605292 Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Har selv en Westbas jeg tenkte å selge, men på Arnfinn ligger og ligger det 13-14 stykker til greie priser. Din båt ser jo veldig bra ut og prisen er jo lav. Så vi får vel bare beholde båten tenker jeg, men uansett lykke til og ha en god båtsommer....??? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 ... nå står det i annonsen NEI på motor inkludert, så det synes vel folk er en svakhet. Ser en på bildet, men den skal vel ut...? Eller er det en rubrikk du har krysset feil...,? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Enda et innlegg ? Vanskelig å la være, fredagskveld også. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 (redigert) @Martine29fJa, vi er vel `partners in crime` nå.... Redigert 6.Juli.2018 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Regner me de fleste her inne skjønner at vi er seriøse folk, som har stor glede av båtlivet. Må jo ha litt skøy av og til. Brasil ligger under..... Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 6.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 nå også med motor - til samme pris :) Forstår jeg deg rett at det er skøy at Brasil ligger under ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Får vel nyere baltic til samme prisen? Dog hadde eg personlig valgt båt med bakvegg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
omhI Svart 6.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Sjeldenutpå skrev 39 minutter siden: Får vel nyere baltic til samme prisen? Dog hadde eg personlig valgt båt med bakvegg Ja båt med bakvegg må det være - og IKKE hekkaggregat Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Sjeldenutpå skrev 51 minutter siden: Får vel nyere baltic til samme prisen? Det tviler jeg på... men båten ser jo meget bra ut. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kaptein Blåtann Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Jeg har en innebygget skepsis til annonser der selger ikke oppgir navn, men bare "Finn bruker" eller initialer. Dette uavhengig av om det er båt til noen hundre tusen, eller brukt sofa fra Ikea... Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Kaptein Blåtann skrev 5 minutter siden: Jeg har en innebygget skepsis til annonser der selger ikke oppgir navn, men bare "Finn bruker" eller initialer. Dette uavhengig av om det er båt til noen hundre tusen, eller brukt sofa fra Ikea... Helt enig. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 6.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Nå også med navn i annonsen. Takker for alle tips :) Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Nå synes jeg det er en fin annonse. Prisen vet jeg ikke noe om, men selve annonsen synes jeg er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Jeg er på utkikk etter båt med sengeplass til 6. Men hopper fort videre hvis jeg ikke skjønner hvor alle sengeplassene er. Også bare ment som ett tips. Nå er ikke båten din aktuell for meg, da jeg har ett absolutt krav om solseng. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
andersb Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Ukjent merke, 33 år gammel, koster vel mer nå enn når den var ny og? brutalt ærlig feedback. pris pris pris er nok nøkkel her, slå av 50-100 og se om det hjelper Sitér dette innlegget Link to post
TMM Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Barracuda er vel ikke ukjent akkurat? Eldre båt med eldre motor og relativt sakte fart er vel ikke det som er mest pop for tiden, men jeg for min del synes nå det virker som en pen og trivelig båt :) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 (redigert) Mange tenker nok at eldre båt og motor fører med mye kostnader og særlig om en ikke skrur selv. Jeg for min del har bestemt at neste båt skal ha nyere utenbordsmotor eller danseplass rundt motor skulle det være innenbords. No dritt og skru når det er trangt. Og særlig vist det er gammelt ? når jeg ser på bildene av båten din så ser den veldig ujevn ut på styrbord side i overgang skrogside og bunn. Har den vært skadet? Redigert 7.Juli.2018 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 (redigert) Jeg hadde nok likte å se nærmere på denne båten da vi va på jakt etter en Baltic i fjor. Likte hvordan den er innredet med buesofa. Ser ut til å ha god plass opp og det er rett ut til badeplattform. Også en ting som jeg ikke er så begeistret for med Baltic er at flyndre / propellen stikker ganske lang under kjølen. Det er ganske utsatt dersom man går på et skjær. Men på denne båten ser du ut som det er mer beskyttet og høyere opp. Også 100 timer på en slik motor er jo ingenting :-) NB. Jeg tro nok litt lav marsjfart er det som trekker mest ned med denne båten. MEN selv om jeg kan ligge på 17 - 20 kn hele dagen så blir det til at vi kjører for det mest på rundt 8 - 9. Har det ikke travelt på sjøen. Redigert 7.Juli.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Eureka Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 (redigert) Sitter og ser ned på fjorden like i nærheten av der båten til TS ligger. Det er jo stadig liknende båter som passerer. Men mange vil jo ha nyere båter, som fyker inn fjordene litt fortere. Eller man kan ligge i Brosundet sammen med andre blå og hvite kalesjebåter som begynner på B ?. Men kjøpere finnes det nok. Man må bare bli klar over at båten kan gi vel så fine båtturer og overnatting som en nyere båt. Synes det var ok bilde. Du kan jo re opp køyene, så man ser hva det er av soveplasser. Ellers så kan du jo pimpe opp den svarte stripa med autosol. Redigert 7.Juli.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Hei igjen Takker for gode innspill ! Jeg setter pris på å få ærlige tilbakemeldinger fra engasjerte båtfolk. Ser at annonsa med endringer stadig blir bedre :) UANSETT Slik markedet er må jeg nok videre ned i pris ja.... Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 boble65 skrev for 9 timer siden: Mange tenker nok at eldre båt og motor fører med mye kostnader og særlig om en ikke skrur selv. Jeg for min del har bestemt at neste båt skal ha nyere utenbordsmotor eller danseplass rundt motor skulle det være innenbords. No dritt og skru når det er trangt. Og særlig vist det er gammelt ? når jeg ser på bildene av båten din så ser den veldig ujevn ut på styrbord side i overgang skrogside og bunn. Har den vært skadet? ANG SKADET: Jeg er 3dje eier og det forefinnes mye dokumentasjon på båten. Hadde den vært skadet ville det komme fram her er jeg sikker på. På bilde kan det kanskje se slik ut ?, men det er nok i så fall bildet som lurer deg :) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Min helt personlige spekulering er at markedet for eldre bakveggbåter i den størrelsen møter hard konkurranse fra mindre, nyere bakveggbåter med påhenger. Mange strekker nok budsjettet litt og ofrer en del plass for å få tak i en båt som er 20-25 år nyere med potensielt betydelig lavere vedlikeholdsutgufter. Kanonsommeren hittil i år gjør vel ikke markedet lettere for bakveggbåter. Selv en inngrodd vestlandsbåt-entusiast som meg vurderer jo å bytte fra hardtoppbåt til kalesjebåt nå... :) Ellers synes jeg båten ser flott ut. Lykke til! :) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
nordan family 27 Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Jeg tror desverre prisen er noe høy.... Jeg solgte min forrige båt - 27 fot - i 2009 for 350’. I dag handles de for 80-150’. Noe brutalt har skjedd for 80tallsbåtene. Virker som folk har mye penger, og heller går rett på nyere båter. I konkuranse med din båt er feks Elwaro 30. Da er vi på 80-150’ igjen. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Det er dessverre (for selgeren ) realiteten i dag. Min forrige båt, (en Bever 740 fra 86 men med en nyere Yanmar motor) kjøpte jeg i 2012 for 250,000. Det var nyinnredet og helt strøken men likevel gjorde jeg flere forbedringer. Baugspryd, baugpropell, fjernkontroll på ankervinsj og baugpropell, ny el toalett, septiktank, vanntanker, solcelleanlegg og mange flere detaljer. Men da jeg skulle selger den i fjor etter å ha kjøpte en nyere Baltic så måtte jeg helt ned til 120,000. Det var rett og slett ikke interesse ellers. Det svei men hva skal man gjøre? Kan jo ikke ha to båter Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.