Sodda Startet 6.Juli.2018 Del på Facebook Startet 6.Juli.2018 Er det mulig å trimme en yamaha F9.9JMH 2013 modell til 15 hester ? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.Juli.2018 Del på Facebook Svart 6.Juli.2018 Nei, dette er 212 ccm modellen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Din motor , Yamaha F9.9JMH er som Mix skriver 212 ccm3 og er basert på samme blokk som brukes på Yamaha F8, den er den letteste F9.9 hesters motoren og veier fra 39kg. Den KAN selvfølgelig trimmes til 15hk men da er det ekte trimming og optimalisering det er snakk om og ikke bare å fjerne en forgasserspjel restriktor som hindrer deg i å gi full gass.. Trimming av din motor vil koste penger og vil redusere levetid på motoren. Har forsøkt å samle informasjon om de motorene som bygger på den store F9.9 blokka til Yamaha som enkelt kan endres til høyere effekt. Informasjonen under er hentet fra nettet og jeg har oppdaget at flere seriøse Yamaha forhandlere har liggende ute grove feil i sine tekniske opplysninger, som oljevolum, motorvolum, girutveksling og motorkode. Bruk derfor motorens instruksjonsbok og ikke "salgsinfo" selv om det kommer fra en ekte Yamahaforhandler. Fordi informasjonen er så forskjellig så må jeg ta forbehold om at det kan være feil i det som ligger nedenfor, rett og slett fordi jeg har latt meg lure... Yamaha F9.9HMH+(ca 9 andre motorkoder) er 362 ccm3 og kan endres til 15 hk alternativt 20 hk ved bytte av forgasser. Denne modellen veier fra 51 kg. F9.9HMHS Styrekult, snorstart, kort stamme F9.9HMHL Styrekult, snorstart, lang stamme F9.9HWHS Styrekult, elstart, snorstart, kort stamme, 10A F9.9HWHL Styrekult, elstart, snorstart, lang stamme, 10A F9.9HES Fjernkontroll, elstart, kort stamme, 10A, F9.9HEL Fjernkontroll, elstart, lang stamme, 10A F9.9HEPS Fjernkontroll, elstart, kort stamme, 10A, power tilt som tilvalg F9.9HEPL Fjernkontroll, elstart, lang stamme, 10A power tilt som tilvalg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.