M/B Cathy Startet 7.Juli.2018 Del på Facebook Startet 7.Juli.2018 Ja da var det min tur. En NB1160 skal hjem til Tønsberg fra Stavanger. Vi flyr over imorgen og kommer til å se an været litt. Har blåst godt fra NW ved Jæren Rev i en god periode nå. Så er litt usikker på om søndagens «rolige» periode er nok for å kunne passere Jæren. Har mine tvil da jeg ikke kjenner området. Mandag skal det jo blåse mye igjen så rolig fra tirsdag og utover ? har lest utallige tråder her inne men tar gjerne imot tips og råd fra folket? blir 2 ombord på turen. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Det blåste godt i går ja. Var rolig innfor Rott, men sikkert verre nedover. Hvis du har god tid, så er ikke ett par dager i ryfylke mens du blir kjent med båten noen straff da. Ta deg en runde og kikk på alt vi kan by på mens du venter på tirsdag. Du vil få en kjekk runde ! Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
LALUNA II Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 (redigert) Her ser du bølgevarsel https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 og windy melder noe vind og med været som har vært de siste dagene er jeg redd det kan bli humpete nedover Vær 100% sikker på rene tanker, nye filter om dere finner på å dra jeg hadde ventet med ukjent båt frisk bris med strøm i mot er friskt ned jæren ....ellers enig med Erik vent til Tirsdag ser mye bedre ut da https://www.windy.com/?58.490,5.732,9,m:fikaglk Redigert 7.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
M/B Cathy Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Ja vi er vel egentlig på å vente til tirsdag. Hvor fort legger bølgene seg der nede? Ifølge windy som jeg bruker løyer vinden radikalt på natt til tirsdag. Så vi tenkte kanskje tirsdags morgen hvis ikke det er for tidlig. Tenkte også snakka med skøyta i Haugesund da de kanskje har litt lokal kunnskap og muligens vært ute på havet. Som jeg har forstått er det vel en gjestehavn i Tananger man kan ligge og vente i? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Erik skrev 47 minutter siden: Det blåste godt i går ja. Var rolig innfor Rott, men sikkert verre nedover. Hvis du har god tid, så er ikke ett par dager i ryfylke mens du blir kjent med båten noen straff da. Ta deg en runde og kikk på alt vi kan by på mens du venter på tirsdag. Du vil få en kjekk runde ! Kom gjerne med noen tips på steder og besøke ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Tananger er en grei havn å vente i. Jeg lå der for 4 år siden med min båt. Da hadde jeg god kontakt med karene på losbåten der. De rapporterte bølgevarsel for meg. Når de kom inn fra losing. Ellers er jeg enig med resten her. Vent til du får roligere vind. Strøm og vind mot hverandre er ikke gøy over lang tid. 7 til 10 ms gir krappe bølger. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
M/B Cathy Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Tananger er en grei havn å vente i. Jeg lå der for 4 år siden med min båt. Da hadde jeg god kontakt med karene på losbåten der. De rapporterte bølgevarsel for meg. Når de kom inn fra losing. Ellers er jeg enig med resten her. Vent til du får roligere vind. Strøm og vind mot hverandre er ikke gøy over lang tid. 7 til 10 ms gir krappe bølger. Ja slik det ser ut nå så blir det nok slik. Strekninga Stavanger-Tananger ser ut for meg som uproblematisk selv med rufsevær lengre ut. Losen er jo genial da de stadig er ute. Takk for ett godt tips! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Jeg hadde vel ca 2.5 meter krapp sjø når jeg rundet Tungenes fyr på Randaberg. Det var tøft nok det med min 44 foter. Men da var det på grensen til storm. Å jeg angret veldig på at jeg ikke valgte Stvgr. Men det gikk jo bra likevel da. Men vinden tar ganske godt inne i Tananger havn. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
M/B Cathy Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Bjørn Løvjomås skrev 13 minutter siden: Jeg hadde vel ca 2.5 meter krapp sjø når jeg rundet Tungenes fyr på Randaberg. Det var tøft nok det med min 44 foter. Men da var det på grensen til storm. Å jeg angret veldig på at jeg ikke valgte Stvgr. Men det gikk jo bra likevel da. Men vinden tar ganske godt inne i Tananger havn. Ja skjønner. Kanskje likegreit å ligge i Stavanger. Er jo ikke så stor forskjell på avstanden uansett. Regner med det er gjestehavnmuligheter i sentrum evt så var det vel en ved oljemuseet.. stor forskjell på en 44 fots seilbåt og en 38 for v-bunn ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 (redigert) Haha Bjørn seilbåt å neidu Bjørn har princess 44 ...Er nå litt mere faciliteter i gjestehavnen i Stv enn i Tananger men å ligge der om det blåser går greit hvis du går til venstre bak moloen når du kommer inn Redigert 7.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
M/B Cathy Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 (redigert) LALUNA II skrev 32 minutter siden: Haha Bjørn seilbåt å neidu Bjørn har princess 44 ...Er nå litt mere faciliteter i gjestehavnen i Stv enn i Tananger men å ligge der om det blåser går greit hvis du går til venstre bak moloen når du kommer inn Ooooops.. Sorry ?? men fortsatt en grei forskjell da ? ja samme rute som jeg planla dette. Er nok rolig og greit der inne ja. ja vi ser det an litt tipper jeg. Mandagen blir uansett en havnedag ser jeg ✌️ Redigert 7.Juli.2018 av M/B Cathy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Haha. Skulle tatt seg ut om Bjørn-dårlig-tid hadde seilbåt. Han har jo tross alt baatplassen-rekorden i raske henteturer (annonseres på kvelden og fremme morgenen etter). Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Erik Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Skal du først være her noen dager, så ta deg en runde. Det er mye kjekke muligheter. Sjekk ryfri.no og velihavn.no så finner du nok noe i din smak. Liker du uthavn eller gjestebrygge? Selv har jeg tuslet rundt her i 20 år, men finner stadig nye favoritter .. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
M/B Cathy Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Tja. Er mest glad i uthavn, men kan fort hende det blir gjestehavn.. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 (redigert) Liker du deg i uthavn så kan du jo teste været litt og gå ut til Kvitsøy de sier det er fint der har ikke vært der selv Men derfra kan du se været Som været ser ut å på windy ville jeg lagt opp til tidlig avgang tirsdag morgen forvent at det er ruskete til du er forbi Jæren rev pga.mye strøm der normalt sett roer det seg litt .. Ville lagt meg på ca 100m.dyp, passelig avstand fra land det og vinden komme fra land iflg. windy så da blir det litt roligere enn langt ute .. Forvent litt tungsjø i baken og avpass farten etter den .. Redigert 8.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 (redigert) Har du noe form for AIS ombord så en kan følge deg ? Velger du e sådan app til nettbrett eller mobil anbefaler jeg denne http://pocketmariner.com/mobile-apps/boatbeacon/ da den er den mest stabile Redigert 8.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
M/B Cathy Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Ah.. ble litt sent etter overtakelse så bi ble bare liggende i båsen med noen øl og mat ? blir bli kjent med båten dag imorgen og litt avslapping så tenker vi også å seile tidlig tirsdag. Ja tenkte meg langt ut men som du sier kanskje en mellomting er å anbefale. takk for gode tips! Regner med det blir greit med litt humpete✌? Nei ingen AiS dessverre. Men er det en app man kan bruke som AiS sender? Er jo moro at folk kan følge med en på veien Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Den som Laluna linker til er en app til telefon. Du har også en som heter on course. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vrod Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Det er nesten besynderlig at Bjørn ikke har anbefalt deg alle severdighetene det blide sørland har og by på så da skal jeg se om jeg kan komme med et forslag eller to.Dette er en fin rute Arendal-Lyngør lykke til på turen. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Erik Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 M/B Cathy skrev for 14 timer siden: Ah.. ble litt sent etter overtakelse så bi ble bare liggende i båsen med noen øl og mat ? blir bli kjent med båten dag imorgen og litt avslapping så tenker vi også å seile tidlig tirsdag. Ja tenkte meg langt ut men som du sier kanskje en mellomting er å anbefale. takk for gode tips! Regner med det blir greit med litt humpete✌? Nei ingen AiS dessverre. Men er det en app man kan bruke som AiS sender? Er jo moro at folk kan følge med en på veien Hvor er båsen da ? Du kan jo ta en sige tur i dag, og trekke hvertfall til Line, der er friluftsbrygge og greit å ligge. Etter litt lenger, til Kvitsøy, der er fint, men du må utaskjærs noen nautisk. Eller litt kortere, til Lindøy eller langøy. Alle de har også friluftsbrygger som er gratis og greie å ligge på. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
M/B Cathy Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Båten ligger i Hillevåg. Tror vi bare ligger stille og fyrer opp tidlig imorgen. Så får sjøen litt tid på å roe seg også. Skjønte det var flere båter som hadde samme plan som oss? der ut som en fin rute fra Arendal dette ? er litt spent på H or langt vi kommer. Har familie hjemme som venter på båtferie! Må bare få lagt ut den «gamle» båten på Finn hehe ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Den turen tar ca 10 timer, pluss tanking. Om det er bra vær da. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/B Cathy Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Ja regna ca på deg jeg også. Men da skal man vel holde 22 knop steady ? ikke fått prøvd båten i sjø så blir spennende å se ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Sier den 10 timer regn 15 alltids et par stopp eller annen hindring underveis og lite sannsynlig med 22kn i snitt i morgen Når du er ferdig med jæren kan det være godt med en strekk på beina så annbefaler indre led fra lindesnes videre for du vil få motsjø etter Lindesnes og da er det bedre å gå indre led og behagelig transport etappe enn å hoppe videre med slag og greier et par kartusnitt fra Lindesnes her Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
M/B Cathy Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 LALUNA II skrev 18 minutter siden: Sier den 10 timer regn 15 alltids et par stopp eller annen hindring underveis og lite sannsynlig med 22kn i snitt i morgen Når du er ferdig med jæren kan det være godt med en strekk på beina så annbefaler indre led fra lindesnes videre for du vil få motsjø etter Lindesnes og da er det bedre å gå indre led og behagelig transport etappe enn å hoppe videre med slag og greier et par kartusnitt fra Lindesnes her Ja har ingen ambisjon om rekord ? det er ett godt tips! Blir lange 2 dager så greit å få en liten pause fra sjøen «vrede». Er helt dødt med vind i Stavanger nå så håper det legger seg litt der ute ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.