Hakke Peiling Startet 8.Juli.2018 Del på Facebook Startet 8.Juli.2018 Kommentar fra moderator: Innlegget ble slettet grunnet regelbrudd. Oppdatert innlegg lenger ned Sitér dette innlegget Link to post
Hakke Peiling Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 Ok, poster på nytt uten firma detaljer :-) Kjøpte en ny motor til min Nidelv 610 i fjor sommer fra et firma i Grimstad som heter "ZZZZZZ" og betalte kr 19800. Han ville jeg skulle komme med insugsmanifoilen fra den gamle motoren, og da viste det seg at den ikke passet den nye (overhalte) motoren. Mitt innsug hadde 12 bolter mens motoren hadde kun 8. Han sa da at han skulle skaffe 2 nye topper som passet. Avtalen var at han skulle bruke vinteren på å få motoren helt ferdig og overhalt og male(lakke) den oransje. I april var jeg innom for å se motoren, og da viste det seg at han ikke hadde gjort noen verdens ting med den. De påfølgende ukene tok jeg stadig kontakt men han var vanskelig å få tak i. Når jeg kjørte innom, var det ingen der. Jeg snakket med polakken som hadde garasje ved siden, og fant ut at XXXXX brukte han mye men at han nå hadde sagt stopp fordi de skyldte han 15 000 kr. I juni fikk jeg til et møte med de to eierne av XXXXX hvor vi ble enige om at jeg skulle komme med båten og at de skulle få den ferdig. De skulle da også ta ut den gamle blokka (toppene og innsuget var allerede av) og sette i den nye og få start på den med alle tilkoblinger. de skulle også skaffe eksosmanifolier og raisere, da mine raisere var rustet mye. De skulle bare rydde plass utenfor garasjen så jeg kunne komme med båten. Den gikk en uke og da jeg purret fikk jeg ikke svar fra den ene, men den andre sa at den andre hadde vært bortreist. Det gikk en uke til og da jeg ringte da fikk jeg beskjed om å bare komme å hente motoren for de skulle rydde garasjen og avslutte firmaet. (De har avertert opphørssalg på Finn.no) Jeg reiste for å hente motoren, og så da at det kun var blokka, samme som i april. Jeg regner med å ikke få pengene igjen så jeg tok med blokka. Innsuget som jeg fikk, liknet ikke på det jeg hadde gitt dem, men han påstod det var det samme. De lovte så å komme og hjelpe med å skifte motor, men jeg har ikke hørt noe mer siden. Det er 3 uker siden nå. Jeg vet ikke engang om blokka jeg fikk er samme som den jeg har. Jeg kan legge opp bilde så båtkyndige kan vurdere. Motoren som står i 610'en er en 4.3 liter gxi Volvo Penta 225 hk 1999 modell. Innlegget er like mye en advarsel til andre som et forsøk på gode råd om hva jeg bør gjøre. Kommentar fra moderator, reglene sier dette om Negativ omtale av firmaer: Før emnet postes skal firmaet varsles skriftlig (epost) om at saken vil bli tatt opp på forumet og man skal, i første innlegg, bekrefte at firmaet er skriftlig underrettet. Navn på firmaansatte skal ikke oppgis. Kun jobbtitler som "Daglig leder" etc. Det er mao lov å opplyse firmanavnet forutsatt at de er varslet om saken Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.Juli.2018 Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 (redigert) Hvorfor skulle det settes en gammel manifold på en ny motor? Åja, ser det nå men hvorfor skriver du ny motor når den er overhalt.... Redigert 16.Juli.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 16.Juli.2018 Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 Når man har fått seg ny kjerring så er ikkje ho heller ny men ny for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Hakke Peiling Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 7 hours ago, Lazyjack said: Hvorfor skulle det settes en gammel manifold på en ny motor? Åja, ser det nå men hvorfor skriver du ny motor når den er overhalt.... Skriveleif. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.