Jump to content

Motorbåt i seilbåtkrybbe?

Basse89

Recommended Posts

3 hours ago, Basse89 said:

Lazyjack - så du mener dette er umulig og det er bedre at jeg kjøper en ny krybbe?

Det er riktig som Lazyjack sier, vekten av båten må hvile på kjølen. Det fins sikkert unntak, men generelt er det sånn at støttene på krybber bare støtter båten så den ikke velter, de bærer ikke vekt. Selv om båten din skulle tåle å hvile på fire små punkter vil det ikke bli en sikker løsning, om krybben i det heletatt skulle vise seg å ikke knekke sammen umiddelbart. Hvis greiene skulle knekke sammen på en opplagsplass og forårsake skade, vil forsikringen din anse det som et hendelig uhell, uaktsomhet eller grov uaktsomhet, montro? 

4 hours ago, Basse89 said:

Lazyjack - så du mener dette er umulig og det er bedre at jeg kjøper en ny krybbe?

Ja, jeg mener det fordi båten må hvile på kjølen og da blir ILAS-støttene for lange og uegnet.
Det er noe slikt som på bildet under du bør ha to stykker av. Som du ser vil båtens tyngde presse armene oppover til de møter skroget og vekten av båten vil de fordele seg på tre punkter (totalt seks med to støtter).
Bilderesultat for krybbe motorbåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...