Basse89 Startet 9.Juli.2018 Del på Facebook Startet 9.Juli.2018 Hei. Kan man lagre en motorbåt i en seilbåtkrybbe? Det er en capelli 32 fots i en ilas krybbe med 4 skrog støtter. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Jeg ville tro støttene blir for høye. Du får ikke rett støtte. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Basse89 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Men tror du sidene av skroget tåler det? Slik at kjøle blir hengende over bakken? Eller må det bygges opp noe under kjølen slik at vekten av båten hviler på kjølen? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Båten burde stå på kjølen Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 (redigert) 1 hour ago, boble65 said: Båten burde stå på kjølen Jeg vil heller si MÅ stå på kjølen! Kan forøvrig ikke se at ILAS stativ kan brukes til nevnte båt. ILAS stativ består vel såvidt jeg husker kun av støtter forbundet på langs og på tvers og med kjetting mellom. Redigert 9.Juli.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Basse89 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Lazyjack - så du mener dette er umulig og det er bedre at jeg kjøper en ny krybbe? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 3 hours ago, Basse89 said: Lazyjack - så du mener dette er umulig og det er bedre at jeg kjøper en ny krybbe? Det er riktig som Lazyjack sier, vekten av båten må hvile på kjølen. Det fins sikkert unntak, men generelt er det sånn at støttene på krybber bare støtter båten så den ikke velter, de bærer ikke vekt. Selv om båten din skulle tåle å hvile på fire små punkter vil det ikke bli en sikker løsning, om krybben i det heletatt skulle vise seg å ikke knekke sammen umiddelbart. Hvis greiene skulle knekke sammen på en opplagsplass og forårsake skade, vil forsikringen din anse det som et hendelig uhell, uaktsomhet eller grov uaktsomhet, montro? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 14 hours ago, Basse89 said: Men tror du sidene av skroget tåler det? Krybba er ikke laget for å tåle vekten, spiller ingen rolle hva båten tåler ... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Er redd at en slik eksersis ender med totalhavari. Både for krybba og båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 4 hours ago, Basse89 said: Lazyjack - så du mener dette er umulig og det er bedre at jeg kjøper en ny krybbe? Ja, jeg mener det fordi båten må hvile på kjølen og da blir ILAS-støttene for lange og uegnet. Det er noe slikt som på bildet under du bør ha to stykker av. Som du ser vil båtens tyngde presse armene oppover til de møter skroget og vekten av båten vil de fordele seg på tre punkter (totalt seks med to støtter). Sitér dette innlegget Link to post
Basse89 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Takk for info :) da bygger jeg noe selv ? slenger inn et bilde når den er på plass Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 11 minutes ago, Basse89 said: Takk for info :) da bygger jeg noe selv ? slenger inn et bilde når den er på plass Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.