LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) Fant deg nå PÅ BoatBacon tror grunnen til ikke andre ser deg er at du ikke har lagt inn mmsi nr så har du det prøv å legge det inn ;-) MMSI nr er lisensnr VHF Redigert 16.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Fine været Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) Ser du velger hoveleden ned føler du deg for stor til å gå nyleia Redigert 16.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tor Arild Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Ja. Det er fremdeles en god porsjon respekt. Og så flytter den myyyyye vann! Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Det høres bra ut ...Ja lager nok litt hekksjø ....ser du marsjer i behagelige 22 knuter så du flytter deg litt ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tor Arild Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Passerer Bømlo nå. Lagt oss i 10 knop for å koke kaffe og få en skive. 40nm til Skudeneshavn. Link to post
Tor Arild Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Tenkte oss til Skudeneshavn. Fremme rundt 18. Noen som vet hvordan det er med plass? Tenkte ut fra plotter flytebrygger på babord side før innerste havn. Mvh Tor Arild Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) Vakttelefon i sommersesongen 416 26 082 http://www.baatsans.no/havn/149 Redigert 16.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Key Freak Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Joda, linken til Finn fungerer. Fantastisk flott båt! God tur videre. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tor Arild Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 @LALUNA II Du er en knupp! :) Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 finner det meste med google hehe Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SveinHa Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Finner dere ikke på MarineTraffic appen på telefonen... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Joltus Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Tor Arild skrev for 2 timer siden: Og så flytter den myyyyye vann! Ligger litt bakpå denne galeon ja. Men er fin båt. Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Finner deg ikke jeg heller! Har du gjort riktige innstillinger på MarineTraffic? Vi gleder Oss til tur vi også! Ønsker all mulig lykke til!???? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kona til Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) Ser veldig bra ut, fine bilder! Og heldige med været er dere også!? Redigert 16.Juli.2018 av Kona til (see edit history) Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) SveinHa skrev for 2 timer siden: Finner dere ikke på MarineTraffic appen på telefonen... LALUNA II skrev for 5 timer siden: Fant deg nå PÅ BoatBacon tror grunnen til ikke andre ser deg er at du ikke har lagt inn mmsi nr så har du det prøv å legge det inn ;-) MMSI nr er lisensnr VHF Er nok forklaringen SveinHa da den appen gir sitt egne id nr BB xxxxxxxxx istedenfor MMSI mulig han kunne lagt inn de sifferne bak bb der det skal legges inn MMSI nr for å få det til å fungere så alle ser han ...skal ta en test på det her med min Redigert 16.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tor Arild Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Alle sammen Nå har vi toppet med diesel i Kopervik og gått rundt neset og ligger i Kopervik sentrum. Har vært på Extra og kjøpt inn litt brød, pålegg og ikke minst en øl. Nå blir det rett og slett særs enkel servering om bord og tidlig til køys. Tenkte oss ut tidlig i morgen og rett til Mandal. Der blir det en middag ute før vi går til Kristiansand onsdag og møter kona som har lastet stasjonsvogna til plimsollmerket med alle båtsaker. Har lagt til sju ganger i dag. Konklusjon er at dette er motsatt av Targa. Men: Gud så godt et sig. Og tak propellene tar for å styre rumpa. Morsomt!! Kjører fremdeles (legger til) med ærefrykt. Men begynner å få taket på det. Fint hvis noen kunne gitt oss tips for morgendagen: på 100 meters kurven? Lenger ut? Lenger inn? mvh Tor Arild Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) For morgendagens etappe værmessig Tidlig avsted gir beste været nedover i morgen 100 meters kurven skulle passe fint lenger ute friskere sier windy https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 er også snill ser jeg Litt friskere mot Lindesnes vil jeg regne med har vert litt nordgående strøm i det site det jeg har sett (2-3 kn)og med været i mot så topper det seg litt mere da ..derfor tidlig før sola får tak ;-) Redigert 16.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Ang visning i marinetrafikk hvis du legger sifferne etter bb opp i mmsi feltet så vil du vises for alle som ser på marinetrafikk testet dette ut hos meg selv nå du finner dette under boat details helt nederst your unique boat beacon id kun sifferne legg de opp i feltet mmsi Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tor Arild Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Takk skal du ha @LALUNA II Tenker vi kaster loss rundt 06. Kopervik Kvitsøy er bare noen få nautiske. Skal få lagt inn mmsi nuh! Link to post
LALUNA II Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 (redigert) Tor Arild skrev 3 minutter siden: Takk skal du ha @LALUNA II Skal få lagt inn mmsi nuh! Den trenger å stå på ca 30 min for å oppdatere seg på marinetrafikk;-) Bare å stikke ut tidligere enn det og er jo lyst halve natten nå Redigert 16.Juli.2018 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kona til Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Hør på LALUNA II!! Kom dere opp i tide? Link to post
Tor Arild Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Det skal vi gjøre. Opp fem, lage kaffi og gjøre klart. Så går vi så snart vi er klare! Fant ut at båt er importert via Galeon i Italia. Ikke registrert mmsi i Norge etter dette. Fant bare en sak med lang strekkode i mappen for VHF med bokstaver AE først, og så lang rekke med tall. Mvh Tor Arild Link to post
Tor Arild Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Etter en særs stille natt i Kopervik er vi oppe og kaffen lader i magen. Pusler stille med fortøyninger og gjør helt klart før vi starter bråkebøttene i siste sekund og tusler ut. Ser ut til å bli en særs fin dag!!!? mvh Tor Arild Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn