Jump to content

Hentetur Bergen - Tønsberg med Galeon 440

Tor Arild

Recommended Posts

Finner dere ikke på MarineTraffic appen på telefonen... 

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Finner deg ikke jeg heller! Har du gjort riktige innstillinger på MarineTraffic? Vi gleder Oss til tur vi også! Ønsker all mulig lykke til!????

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

SveinHa skrev for 2 timer siden:

Finner dere ikke på MarineTraffic appen på telefonen... 

LALUNA II skrev for 5 timer siden:

Fant deg nå PÅ BoatBacon tror grunnen til ikke andre ser deg er at du ikke har lagt inn mmsi nr så har du det prøv å legge det inn ;-)
MMSI nr er lisensnr VHF

Er nok forklaringen SveinHa da den appen gir sitt egne id nr BB xxxxxxxxx istedenfor MMSI mulig han kunne lagt inn de sifferne bak bb der det skal legges inn MMSI nr for å få det til å fungere så alle ser han ...skal ta en test på det her med min

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Alle sammen

Nå har vi toppet med diesel i Kopervik og gått rundt neset og ligger i Kopervik sentrum. 

Har vært på Extra og kjøpt inn litt brød, pålegg og ikke minst en øl. Nå blir det rett og slett særs enkel servering om bord og tidlig til køys. 

Tenkte oss ut tidlig i morgen og rett til Mandal. Der blir det en middag ute før vi går til Kristiansand onsdag og møter kona som har lastet stasjonsvogna til plimsollmerket med alle båtsaker. 

Har lagt til sju ganger i dag. Konklusjon er at dette er motsatt av Targa. Men: Gud så godt et sig. Og tak propellene tar for å styre rumpa. Morsomt!!

Kjører fremdeles (legger til) med ærefrykt. Men begynner å få taket på det. 

Fint hvis noen kunne gitt oss tips for morgendagen: på 100 meters kurven? Lenger ut? Lenger inn?

mvh

Tor Arild

For morgendagens etappe værmessig
Tidlig avsted gir beste været nedover i morgen
100 meters kurven skulle passe fint lenger ute friskere sier windy
https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 er også snill ser jeg 

Litt friskere mot Lindesnes vil jeg regne med har vert litt nordgående strøm i det site det jeg har sett (2-3 kn)og med været i mot så topper det seg litt mere da ..derfor tidlig før sola får tak ;-)

jpg-2018-jul-16-014.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Det skal vi gjøre. Opp fem, lage kaffi og gjøre klart. Så går vi så snart vi er klare!

Fant ut at båt er importert via Galeon i Italia. Ikke registrert mmsi i Norge etter dette. Fant bare en sak med lang strekkode i mappen for VHF med bokstaver AE først, og så lang rekke med tall. 

Mvh

Tor Arild 

Etter en særs stille natt i Kopervik er vi oppe og kaffen lader i magen. Pusler stille med fortøyninger og gjør helt klart før vi starter bråkebøttene i siste sekund og tusler ut. 

Ser ut til å bli en særs fin dag!!!?

mvh

Tor Arild

00CC573C-7310-4D0B-BA27-1EA88BB1C813.jpeg

3F70B92B-BD5B-4D6A-90E9-75AEEBAA7863.jpeg

948E8514-2F5E-43F6-9E33-BAB411CA2153.jpeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...