LALUNA II Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Takk for oppsummering og fortsatt god sommer Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
MajorAndy Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Også stort tillykke herfra med flot båd og godt gennemført hentetur. Håber I får glæde af den fremover!! Link to post
Tom Rør Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Gratulerer med flott båt, og vel gjennomført tur. ?? Link to post
Tor Arild Svart 7.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Etter noen utrolig fine år ombord i båten vår, så har grådigheten befestet seg: Vi bruker så mye tid ombord, også som flytende hytte i de mørkeste månedene i havna, og så snart vinteren slipper taket. Det har blitt ca 100 døgn hvert år - og jeg er blitt veldig imponert over båten. Byggekvalitet, komponenter, stål- og trearbeide står ikke tilbake for de engelske båtene. Onde tunger vil si at det er finere "bak" scenene enn dem faktisk.. Uansett: Vi har valgt å gå videre - og gå for en større Galeon. Nå er vår for salg på finn - og dette er siste emne fra meg i denne tråden. Når jakten starter, vi må hente fra europa, for de to båtene her hjemme har fornøyde eiere som ikke vil selge, så starter jeg en ny tråd. Med tanke på siste hentetråd til Bergen, så kanskje den må kalles ventetråd? Gleder meg i hvertfall til å hente en båt hjem fra Tyskland eller Nederland, som er landene vi er mest komfortable med å handle i fra. Da skal det i hvertfall bli hentetråd :) Mvh Tor Arild Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Ventetråder kan jo være spennende de og. Lykke til med salget og jakten på ny båt? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Dette blir spennende å følge med på!?? Enig med deg! Galeon er nydelige båter!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
brs Svart 7.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Lykke til med salg, de som kjøper den får en veldig godt vedlikeholdt og flott Galeon. Lykke til i jakten på ny Galeon Tor Arild.?? Link to post
sap_2000 Svart 8.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 Alltid spennede når det jaktes på ny båt I tiles til DE og NL, så kan man godt se til UK og spes Jersey og Guernsey hvor båter er uten mva. En gang i tiden, før dere kjøpte galeon så mener jeg å huske vi pratet vi om Aprea Mare Maestro 51 da du den gang vurderte større alternativer til Targa. Griselekker båt som jeg aldri har greid å få helt ut av hodet. Har du tenkt noe på den? Skagen 50 er en annen sjelden fugl som begynner å komme ned i pris om man finner en Lykke til med jakten Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 8.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 Avsporing men må si Aprea Mare er utrolig flotte båter og for en byggekvalitet og trearbeid!! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Tor Arild Svart 8.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 (redigert) @sap_2000synes fremdeles Apreamare Maestro er et smykke! Riktignok tøft smykke!! Er så heldig at kvinnen jeg er gift med er akkurat like interessert i båtlivet og å bruke tid (og ressurser) der. Hun deler beklageligvis ikke mitt syn og motivasjon for Apreamare. Derimot har vi begge fått mye kunnskap om båten vi har, og hvordan den er sammenskrudd og ikke minst sjøegenskaper. Er særs fornøyd. Har vært mange ganger i Galeon 530, og den har en layout vi begge mener er ideell ifht vår behov. Eneste planlagte tilpasning ombord er å fjerne den lille sofa på babord. Trenger ikke mer enn dinett og hovedsalong. Møbelsnekker setter inn to store skap i samme treverk (fra Galeon, hos forhandler). Inne i skapene skal det stå 2 x 130 liter kjøleskap. Da kan vi være ute uten påfyll hele ferien. Bitteliten sin tråd med valg av Watermaker studeres også flittig? Lager som sagt vente-hentetråd når rett båt er funnet. Og blir nok her på forumet alle avveielser blir lansert og dissekert før endelig beslutning. mvh Tor Arild Redigert 8.Mars.2022 av Tor Arild (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn