Saga20- Startet 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2018 Hei! Noen som vet hva sånn plate til å ha over undervannshuset heter? Funker dette så det ikke kommer vannsprut på sidene av motoren? Glad for kjapt svar, skal ha en slik på 10hk honda 2002 modell på fiskebåten?? Hvor får man tak i dette? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 en slik? https://www.amazon.com/Davis-Instruments-Hydrofoil-outboards-Outdrives/dp/B076GWYTYV man setter de på for å få mer løft i hekken om båten trenger det. Om du plages med mye vannsprut opp fra motoren så kan det likegodt være at du har feil stammelengde slik at motoren kommer for dypt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Sånn du tenker på? https://baatplassen.no/i/topic/92587-smart-tabs-virker-dei/?do=findComment&comment=2035809 Sitér dette innlegget Link to post
Saga20- Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Hei takk for svar :) Lette egentlig mest for det Ivar mente. Men takk for forslag ??. Har jo kort stamme, så da må jeg kanskje ha lang? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Nei. Hvis du har kort stamme og det spruter opp så kan det være du må heve motoren litt. Sprut opp er som regel at motoren står for langt nede, med mindre propellen suger luft (spinner) eller motoren mister kjølevannet. På motoren, over propellen, er det en plate. Den heter kavitasjonsplate. Den skal normalt flukte med bunnen på båten. Altså at nedre kant på kavitasjonsplaten skal gå i flukt med bunnen på båten. Du kan prøve med å legge under trelekter (trebiter) under motorens feste for å heve motoren litt på akterspeilet. Hvis du tar bilder av båt og motor fra siden, og mens den står på land, så kan vi tegne og fortelle litt. Se også en tråd her inne med en som har en Viking 370 med 9,9 påhengs. Det er mye tegning og forklaring. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Her er den tråden jeg tenkte på. Det kan du også se gode bilder. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.