Botolaconny Startet 10.Juli.2018 Del på Facebook Startet 10.Juli.2018 Hei, så jeg ser litt på en joda 7500 på finn og alle putene i båten så kjempe bra ut utenom de i kabin er det mulig å bare bytte trekk eller må man bytte altsammen og hva vil det eventuelt koste sånn ca pris. Noen som har no erfaring eller vet noe om det? Har lagt med et bilde av putene Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Dette er en overkommelig jobb. Det er fullt mulig å bytte trekk. Samtlige profesjonelle, og mange gode hobby entusiaster innen som, vil klare det greit. Kan hende du kan klare det selv. Min kone byttet alt (både ute og inne) i en Nidelv 24 selv. Resultatet var veldig bra. Ryggputene regner jeg med er med treverk bak. Disse må skrues ned, knappene taes bort, og trekket byttes. Ofte stiftet fast. Lite søm. Så trekke igjennom knapper. Seteputene: gamle trekk brukes som mal. Stoff klippes til, syes og tres på. Ting tar tid, dermed koster det litt. Stoff kan man kjøpe på "Stoff og stil" eller andre butikker, samt de fleste møbelbutikker kan skaffe stoff i metervare. Valg av stoff må avklares med den som skal sy. Mange forskjellige kvaliteter og egenskaper. Det som er lettest å få fint er et stoff med litt strekk i seg, og ensfarget. Det går mindre stoff av det også. Skumgummien: putene kan være like gode som nye, eller det kan være du vil bytte dem. Slikt skjæres til av dem som jobber med puter til båt etc. Pris på det har jeg aldri hentet inn selv. PS: Dette er jo vanlig å gjøre om vinteren, når båten ikke er i bruk. Da kan man ofte avtale seg til "vinterpris". Dvs at man får rabatt for å fylle opp ellers tapt tid, og den som syr kan jobbe med dette innimellom andre jobber. Altså fylle opp dødtid. Ps: Utsalgssteder som "Stoff og stil" vet ofte om gode søm-firma man kan kontakte for pris. I Arendal ville jeg hørt med Z-seil og Industrisøm. Sikkert andre her som kjenner til andre rundt deg. ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Botolaconny Svart 11.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Takk for hjelpen?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.