Lazyjack Startet 10.Juli.2018 Del på Facebook Startet 10.Juli.2018 Ønsker plass i boblehavn i Horten til vinteren da vi flytter dit. Jeg vet man kan overvintre i gjestehavnen men ønsker primært en boblehavn av forsikringshensyn da vi ikke bor om bord. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Solviken Båthavn har bobleanlegg ved flere av bryggene. Usikker på om de leier ut båtplasser for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Velkommen til Horten ihvertfall. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Takk for det Faxen ? Har fått plass på Rørestrand men vil gjerne også ha vinterplass ikke så langt unna. Har blitt vant med å ha båten på vannet hele året og vil gjerne fortsette med det. Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Steinrygga på Borre har vel også boblehavn på nordre molo, og de har også ledige plasser. Sjekk her : www.steinbrygga.no Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Ligger ikke Steinbrygga nokså utsatt til? Mener jeg gikk forbi da jeg var på høgskulen. Neppe mye is om vinteren heller der, om man skulle ønske seg en tur utpå vinterstid. Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Den er ganske godt skjermet for vinden, men det kan være begrenset med brøyting om vinteren, og nordre molo (som har bobler) er ikke flytebrygger, så det kan være litt plundrete hvis det er ekstremt høyvann. Dette er utdrag av hva de skriver selv: Steinfyllinger i havneanlegget er opprustet/forsterket og en ekstra bølgebryter er etablert ut mot fjorden. Moloer og steinfyllinger blir hyppig forsterket med nye masser, dette for å hindre utglidning. Et bobleanlagg er etablert i deler av havna. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 I Pluggenhavn er det flere ledige plasser, blant annet min. Dette er den rimligste plassen i Horten. Min 29 foter betalte jeg 3400kr per år inkludert opplagplass. Det er veldig sjelden det er is på plassen. Nå vet jeg ikke hvordan båt du har, men er den større enn 29 fot koster det mer i innskudd, samt leie. Pluggenhavn.no Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Glemte å skrive det, jeg har en Bavaria 38 Cruiser, 12 meter lang, 3,9 bred og 1,9 dyp. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Er du heldig får du en longsideplass. Innskudd 20.000 og ca 5000 per år. Men du kan ikke løfte den i Pluggen havn, men gjerne ligge på land etter å ha løftet i Solviken. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Ikke veldig positivt svar på min forespørsel om plass i boblehavn fra havnesjefen i Pluggen: "Hei! Nei, det er ikke mulig. havnesjef" ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 11.Juli.2018 Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 OBS! Pluggen har ikke boblehavn. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Gerhard Svart 11.Juli.2018 Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Jeg tror nok at Steinbrygga ikke er dyp nok for deg, men hvis det bare er vinteropplag så er du er kanskje ikke avhengig av å kunne gå ut/inn ved lavvann. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juli.2018 Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Faxen skrev On 10.7.2018 at 20.35: Er du heldig får du en longsideplass. Tja.. har takket nei til flere longsidepasser. Flytende fritt i bås på flytebrygge er overlegent bedre på alle måter syns jeg, særlig om det er lengre perioder uten tilsyn. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Hver sin smak, Pinkvin, men du er tydlig ikke kjent i Horten indre havn. Der ligger man bak en lang molo. Knapt en bølge. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Jeg fikk hyggelig og positivt svar fra Solviken men må vente på pris før jeg eventuelt takker ja. Var nedom der i går og det så ut til å være en god og hyggelig havn. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Solviken er en seriøs og fin havn. Der er alt på stell, men koster litt mer. Med Pluggen er det litt annerledes... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Copernicus Svart 26.September.2018 Del på Facebook Svart 26.September.2018 Hei. HSF planlegger på sikt å få bobleanlegg på ene siden av bryggeanlegget på Rørestrand. Hvis flere melder inn dette som et behov, vil det også antakelig gå raskere. Har du forhørt/vurdert muligheten for å ligge med egen ispropell og landstrøm? Har ingen er faring med dette selv, så det er sagt. Det har for øvrig vært båter som har ligget ute om vinteren i havna. Etter det jeg kjenner til har ikke dette bydd på problemer, men det er selvfølgelig vanskelig å forskuttere hvordan vinteren blir. I tillegg har havna endret litt fasong. Dette kan påvirke strømingsforhold/isforhold. Et alternativ er vel også Horten gjestehavn. Noen av våre medlemmer har ligget der vinterstid. Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.September.2018 Del på Facebook Svart 26.September.2018 Faxen skrev On 12.7.2018 at 10.11: Hver sin smak, Pinkvin, men du er tydlig ikke kjent i Horten indre havn. Der ligger man bak en lang molo. Knapt en bølge. Tenkte ikke på det med bølger, mer at en med langsetterplass ligger "på gnukk" i stedet for fritt i sjøen etter fortøyingene. Og utfordringen om det er springflo og en ikke ligger på flytebrygge er også at fendere kan flyte over brygga osv, osv. Livet i bås på flytebrygge er vel i grunnen så enkelt som det overhodet kan bli. Har aldri sett fordelen med langsetterplass vs bås.... Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 26.September.2018 Del på Facebook Svart 26.September.2018 (redigert) Steinbrygga er for grunn hvis du ønsker å gå ut og inn de garanterer egentlig 1, 5 m , men per når er det vel ikke mer enn 1,2 m ved sjøvannsnull pga opphopningen av sand i innseilingen.Noe dypere vis du vet akkurat hvor du bør gå. Når det gjelder vind er havna godt skjermet av den kraftige moloen. Var på vakt i stormværet på fredag og det gikk forholdsvis rolig for seg. Som sagt tidligere er høyvann et problem ved bobledelen av havnen da dette ikke er flyttebrygge. Jeg ligger selv på steinbrygga med min Maxi 77. Redigert 26.September.2018 av Ttopp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2018 Copernicus skrev for 4 timer siden: Hei. HSF planlegger på sikt å få bobleanlegg på ene siden av bryggeanlegget på Rørestrand. Hvis flere melder inn dette som et behov, vil det også antakelig gå raskere. Har du forhørt/vurdert muligheten for å ligge med egen ispropell og landstrøm? Har ingen er faring med dette selv, så det er sagt. Det har for øvrig vært båter som har ligget ute om vinteren i havna. Etter det jeg kjenner til har ikke dette bydd på problemer, men det er selvfølgelig vanskelig å forskuttere hvordan vinteren blir. I tillegg har havna endret litt fasong. Dette kan påvirke strømingsforhold/isforhold. Et alternativ er vel også Horten gjestehavn. Noen av våre medlemmer har ligget der vinterstid. Copernicus - Jeg ligger på søndre molo på Rørestrand og regner med å få plass i boblehavn i Solviken i vinter. Er selvsagt interessert i at det blir boblehavn på Rørestrand, hvordan kan jeg best melde inn interesse? Vil av hensyn til manglende forsikringsdekning ikke ligge på Rørestrand vinterstid før det eventuelt blir boblehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Copernicus Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Send en e-post til hsfhavn(alfakrøll)gmail.com Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.