Master 770 Startet 10.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2018 (redigert) https://batfabrikken.no/komplett-batpakke/ Hei Det har kommet en ny båt, Byrding 14 som jeg er interesert i. Jeg er litt usikker på hvor langt det nyoppstartede firmaet har kommet i prossessen. De tilbyr bra båtpakke. Så jeg lurer på om noen kjenner til «båtfabrikken» , og at de vil ha forskuddsbetaling før man får båten? Redigert 10.Juli.2018 av Master 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Speedmaster Svart 10.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Det så ikke galt ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Syns dette ser veldig interessant ut. 10% depositum hadde jeg ikke vært bekymret for. De er nyoppstartet og ønsker nok ikke å produsere båter som folk ikke henter. Hadde vært artig å hørt erfaringer om denne etterhvert . Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 23.September.2021 Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Kom over denne via Teknisk Ukeblad (bak betalingsmur, derfor alternativ artikkel) https://www.tungt.no/article/view/804218/lanserte_plastbat_sa_sank_den Gikk ikke helt på skinner med andre ord men står jo respekt av at de returnerte innbetalte depositum fra egen lomme. Og de vil i gang igjen så da får gjerne Hasle Summer fun en verdig konkurrent etter hvert? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.September.2021 Link til dette innlegget Svart 24.September.2021 spenstig design..: https://velihavn.no/bat/landstedsbat/byrding-14 Også ganske spenstig å designe form og begynne å støpe båter uten beregninger og uten å ha testet noe som helst hvordan den oppfører seg i sjøen (ser det ut som for meg...) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 24.September.2021 Link til dette innlegget Svart 24.September.2021 141 bred og en sånn fassong så tror jeg du får en veldig rank og følsom båt. Ikke for å være negativ eller en gledesdreper, men tror ikke dette kommer til å slå an Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Guest Svart 24.September.2021 Link til dette innlegget Svart 24.September.2021 -morten- skrev 49 minutter siden: 141 bred og en sånn fassong så tror jeg du får en veldig rank og følsom båt. Ikke for å være negativ eller en gledesdreper, men tror ikke dette kommer til å slå an Det slo jo ikke ann, firma og båtene er historie Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 24.September.2021 Link til dette innlegget Svart 24.September.2021 Husker godt jeg så annonse for denne i et båtblad. Synes den var kul og billig, og jeg vurderte å kjøpe en, men plutselig en dag forsvant den fra Internett. Vet nå hvorfor. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Popeye70 Svart 24.September.2021 Link til dette innlegget Svart 24.September.2021 Litt dumt å ikke beregne stabilitet og oppførsel i vann, når det er en båt det er snakk om. Hva har NTNU-designeren tenkt på, egentlig…? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Fantino Svart 24.September.2021 Link til dette innlegget Svart 24.September.2021 De vil jo i gang igjen står det i artikkelen. Og har vel lært litt om design på den harde måten. Usikker på hva regler for CE merking sier om dette. Mulig test er ok, uten beregninger? Den er da ikke så ulik Hasle eller tilsvarende River. Kan umulig være trolldom å få en slik greie til å flyte? ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Fantino skrev On 24.9.2021 at 21.03: Den er da ikke så ulik Hasle eller tilsvarende River .. kanskje de glemte pontongene 1.41 bred og såpass dyp i bunnen - feks GH10 er 1.45 bred Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fantino Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Ja det er åpenbart mye feil her. Ser egentlig ut som om utg pkt for design var en joggesko. Men det kan jo sies om mange båter ? Dog flyter jo de fleste da.. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Fantino skrev 12 minutter siden: Ser egentlig ut som om utg pkt for design var en joggesko Heller joggesko enn padde slik som summer fun. Den har jo også like mye kjøl som en pannekake. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Fantino Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Ikke vet jeg, har en liten rib sjøl men registrerer nå at Summer Fun nesten er blitt en slags de facto standard når de håpefulle skal ha seg båt? Antar det var dette markedet Byrding ville inn på? Med navn som rimer på -ling slik at pappa får gode vibber til kvalitetsbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Liksom ikke samme swung over Drukning14… Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Grønnskollingen Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Når jeg ser på det skroget får jeg spørsmål om hvordan den vil håndtere å rutsje ned fra en bølge når den har slik en skarp baug og tilsynelatende avsmalende V-bunn mot hekken. Ser ut som oppskriften på "spennende" sjøegenskaper i medsjø. Kult utseende, altså.... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Honduras skrev 10 minutter siden: Liksom ikke samme swung over Drukning14… ?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Grønnskollingen skrev 15 minutter siden: Når jeg ser på det skroget får jeg spørsmål om hvordan den vil håndtere å rutsje ned fra en bølge når den har slik en skarp baug og tilsynelatende avsmalende V-bunn mot hekken. Ser ut som oppskriften på "spennende" sjøegenskaper i medsjø. tenker det samme Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 En så liten båt uten bæring i baugen tror jeg kan bli katastrofalt i en surf. De har jo video av dropptest på FB. Tror en hvilken som helst annen båt på samme størrelse med normalt skrog ville bestått den testen med glans! Ville skjemtes om jeg var ingeniør på NTNU og levert i fra meg noe sånt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 litt synsing..: virker som at noen her har tenkt at her skal vi ta en "Elon Musk", komme oss inn i markedet med noe helt nytt og sprekt, og ikke basere oss på "gamle, vedtatte sannheter" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 12 minutes ago, ivar said: litt synsing..: virker som at noen her har tenkt at her skal vi ta en "Elon Musk", komme oss inn i markedet med noe helt nytt og sprekt, og ikke basere oss på "gamle, vedtatte sannheter" Ang. skrogdesign så tror jeg det blir vanskelig å komme med noe nytt som fungerer. Kruttet er allerede funnet opp! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Guest Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 -morten- skrev 13 minutter siden: Ang. skrogdesign så tror jeg det blir vanskelig å komme med noe nytt som fungerer. Kruttet er allerede funnet opp! Kruttet er funnet opp ja, men vi som holder på med krutt vet at det kommer nye krutt engang i blandt som er bedre enn det man har brukt tideligere, røyksvakt hurtigbrennende er litt mer staselig enn svartkrutt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 Små forbedringer her og der er det jo alltids rom for. Forresten, har ikke vært så mye å høre om disse her de siste årene..? https://www.hamnen.se/artiklar/petestep-nydanande-svensk-skrovinnovation/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 (redigert) ivar skrev 39 minutter siden: Små forbedringer her og der er det jo alltids rom for. Forresten, har ikke vært så mye å høre om disse her de siste årene..? https://www.hamnen.se/artiklar/petestep-nydanande-svensk-skrovinnovation/ Hvis du googler petestep så ser du de har endel på gang :) de har tatt patent på konseptet så det er ikke barebare for andre merker og prøve seg på dette https://petestep.com/category/boats/ https://m.facebook.com/petestephulls/?locale2=nb_NO men det at båtene blei banna fra løpskjøring ødela nok mye av motivasjonen. Men sånn er det når noen kjører for fort, det er jo flere eksempler i racing, der noen finner på noe nytt som fungerer, da må reglene forandres. men må innrømme at jeg fikk lyst på denne :) sexy linjer Redigert 27.September.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.September.2021 Link til dette innlegget Svart 27.September.2021 lå noen videoer ute tidligere, så jo ut til å gå som ei kule og med et nydelig løft Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.