Jump to content

quickfix tett kjølevann 4t utenbords

Sofaseileren

Recommended Posts

På slutten av fjordårets sesong forsvant kontrollstrålen på hyttebåtens 30 hk Tohatsu 4T og jeg fikk et varselsignal.
Hadde ikke noe mulighet for å gjøre noe da, bortsett fra å slå fast at det ikke var dysa til kontrollstrålen som var tett, og kjøpte inn ny impreller.
Først nå har jeg fått anledning til å bytte, bare for å konstatere at den gamle var hel og grei. Det er god åpning før imprelleren, og røret fra imprelleren og til powerhodet er også åpent. 
Regner med at det neste skulle være og demontere powerhodet for å stake opp, men det har jeg ingen mulighet til nå.
Nå står jeg på hytta i varmen, og banner og sverter fordi jeg skulle egentlig ha ligget fortøyd ved et av de ytterste skjærene med barna og badet og slappet av.

Finnes det en annen måte å få dette til på, enn en omfattende skrujobb? Finnes det noe lurium å helle på (og i så tilfelle fra hvor) noen enkelt tilgjengelige koblinger jeg kan sjekke, eller spesielle bønner å be / besvergelser å besverge?

Svar som gir lysglimt av håp foretrekkes...
#Feriedesperat

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...