Sofaseileren Startet 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2018 På slutten av fjordårets sesong forsvant kontrollstrålen på hyttebåtens 30 hk Tohatsu 4T og jeg fikk et varselsignal. Hadde ikke noe mulighet for å gjøre noe da, bortsett fra å slå fast at det ikke var dysa til kontrollstrålen som var tett, og kjøpte inn ny impreller. Først nå har jeg fått anledning til å bytte, bare for å konstatere at den gamle var hel og grei. Det er god åpning før imprelleren, og røret fra imprelleren og til powerhodet er også åpent. Regner med at det neste skulle være og demontere powerhodet for å stake opp, men det har jeg ingen mulighet til nå. Nå står jeg på hytta i varmen, og banner og sverter fordi jeg skulle egentlig ha ligget fortøyd ved et av de ytterste skjærene med barna og badet og slappet av. Finnes det en annen måte å få dette til på, enn en omfattende skrujobb? Finnes det noe lurium å helle på (og i så tilfelle fra hvor) noen enkelt tilgjengelige koblinger jeg kan sjekke, eller spesielle bønner å be / besvergelser å besverge? Svar som gir lysglimt av håp foretrekkes... #Feriedesperat Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Kan dette være noe å prøve sånn helt i nøden? Lage til en stamp og kjøre den 5-10 minutter en del ganger for dagen og se hva som kommer ut kontrollstrålen? https://www.maritim.no/systemrens#.W0X31fZuKUk Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 11.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Ja, det kan det kanskje. Eneste er at det er fullstendig propp, ikke bare en innsnevring. Akkurat nå har jeg av undervannshuset. Spørsmålet er om det kan ha noe effekt om jeg presser dette opp i det vertikale røret i stammen, eller om det først og fremst har effekt når det er litt sirkulasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.