Jump to content

På jakt etter båt med 3 kabiner

Alf@75

Recommended Posts

Hei.

Driver for tiden og saumfarer finn.no på jakt etter aktuelle båter som kan dekke mitt behov.

Er ønskelig å holde seg mellom 30-35 fot, båten bør marsje med minst 18-20 knop. Hvilke praktiske båter finnes der ute?

Har sett en Halco 31 Royal på finn, men den har dessverre ikkje innendørs dusjløsning. Er svak for 90 talls Windy 9800, men der mangler 1 lugar..

Tips mottas:) 

Se etter en Viksund St. Cruz 350. Den ble levert med tre lugarer. Jeg har en slik. ?

Jeg kjøpte i 2010. Kikket da også på Barracuda 1100/1125, Sun 33 og forsåvidt også Flem 340/350. Min Viksund er større enn alle disse, og de tre nevnte er dessuten stort sett med drev. Viksund ble levert med begge deler. Jeg har en maskin på aksling.

Barracuda har ikke tre lugarer, men midtlugaren er kjempestor, så den kan jo være et alternativ.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Hvis du synes AC er ok så er jo Atlantic et godt alternativ. Hvis ikke holder jeg med @Key Freak  ang Viksund 350. Breiere enn de andre på 35 fot, og dermed større. Men budsjettet ditt sprekker. Sun 33 kom også med aksel, men jeg tror bare det ble laget et par tre båter. Ellers så har du jo Viknes 1030 K3, men også der sprekker budsjettet.

Jada, det finnes noen Flem 340 med aksling, men flertallet ble nok levert med drev. Scand 3500 er jo en helt annen type båt, men ikke noe dumt alternativ med tanke på budsjettet ditt. (som er til for å sprenges; been there, done that).

Ville sjekket ut Laguna 1180 også, selv om det nok er en del varierende byggekvalitet ute og går. Den finnes både med drev og aksling. Usikker på hva det ble levert flest av. Men budsjettet sprekker nok lett med en Laguna...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Må jo sei at Viksund 350 ser bra ut, fine løsninger. Har vært ombord i en nyere ST. Cruz og den imponerte ikkje med planløsninger, ser ut som den eldre 350 er bedre på det. Men var det budsjettet ja.. Hvordan er forbruket på Viksund med 450 hk singel installasjon? Blei skremt av forbruk på ett par 45" eg fant på finn? 

Stemmer det at Princess leverte 38 og 385 med 3 kabiner i enkelte utgaver? 

Husk at med tre lugarer i en Viksund 350 så får du et lite bad uten eget dusjrom, slik du får i en 360/340. Men det er slike kompromisser man må regne med i båter under en viss størrelse.

Jeg kan ikke fortelle deg så veldig mye om forbruk, for vi går så mye i sakte fart at jeg har egentlig aldri giddet å foreta en skikkelig måling.

Men husk at du ikke kan sammenligne forbruket på en 35 fot med single installasjon og en 45 med to motorer. Det er stor forskjell.

Har aldri sett noen Princess 38/385 med tre lugarer.

Det er en særdeles grei båt. Med motor over 255 hk så legger den seg fint oppå vannet med en marsjfart på ca 20 knop. Topper kanskje 23 med 300 hk og riktig propell. Da tenker jeg at den ikke er særlig dyr i drift. Solide sjøbåter er det også. 

Det ligger en egen Nw 900 tråd her på Bp

@Alf@75

Endelig ble det Bobåt

Ser at Scand Baltic med hardtop kan være ett rimelig alternativ som turbåt. Slik sommeren har vært i år på Vestlandet er jo dette en ideell båt.. Ser at Scand Baltic med hardtop kan være ett rimelig alternativ som turbåt. Slik sommeren har vært i år på Vestlandet er jo dette en ideell båt.. 

Skal sjekke ut Nord West 900 tråden

fredrikbv skrev for 7 timer siden:

For oss ble det et valg mellom Flem og Viksund, da de føles større ut enn både Sun 33 og Barracuda. 

Helt enig. Jeg dro til Stavanger og Egersund for å se på Barracuda, Sun 33 og Viksund 350. Jeg opplevde forskjellen såpass stor at jeg måtte utvide budsjettet litt... Dette var i 2010.

Kan jo føye til at vi gikk fra Scand Baltic, så det var jo en fin oppgradering.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Er i samme situasjon selv, skulle gjerne hatt 3 kabiner til høsten, men helst ikke over 1 Mill, helst lukket og med aksling. Og ikke for gammelt...

Håpløst prosjekt? Er alle Viksund 350 levert med 3 kabiner?

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Vaagen skrev for 11 timer siden:

Er i samme situasjon selv, skulle gjerne hatt 3 kabiner til høsten, men helst ikke over 1 Mill, helst lukket og med aksling. Og ikke for gammelt...

Håpløst prosjekt? Er alle Viksund 350 levert med 3 kabiner?

Ikke et håpløst prosjekt! Men det kommer selvsagt litt an på hva du definerer som gammelt.

Viksund 350 ble så vidt jeg vet levert med både 2 og 3 kabiner. Flest med 3, har jeg inntrykk av.

Ikke godt å si hva som er for gammelt... Det avhenger nok mye av båten og de(n) som har eid den. Jeg tenker at 10 år ofte er OK, og at eldre båter kan være OK, hvis en føler seg komfortabel med, at ting har blitt vedlikeholdt løpende. En nyere motor er selvfølgelig et stort pluss. Type båt er også viktig. Det må gjerne være en som ble produsert lenge, slik at en ikke får noe som ser "haug-gammalt" ut.

Utfra dette: opp mot 20 år, kanskje, gitt at alt er ship shape, at der finnes dokumentasjon på vedlikehold, og at mye av det du kjøper, ikke var der når båten var ny (elektronikk, tekstiler, motor (?), osv. osv.)?

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...