draco 20ht Startet 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2018 (redigert) Har fått lekkasje på dieselrør mellom pumpe og rail, det er nippelen inn til pumpa som lekker, det spruter friskt. har prøvd å løse å skru til kobling uten hell. noen som vet hvor dette kan bestilles? Redigert 11.Juli.2018 av draco 20ht (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Ravns Garage Sitér dette innlegget Link to post
draco 20ht Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Autofil skrev for 10 timer siden: Ravns Garage Ravns hadde ikke, mente det var laaang bestillingstid. Sitér dette innlegget Link to post
draco 20ht Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Ta med røret til et diesel-verksted. Kan hende de kan lage et for deg. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Eller en standard hydraulikksjappe. Vil tro eks. Hydroscan eller tilsv. vil fikse det. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Du trenger ikke "originale" rør. Et hvilket som helst velutstyrt dieselverksted kan lage et for deg. Lengden bør dog være omtrent lik de andre, bøye det til gjør du selv. Sitér dette innlegget Link to post
draco 20ht Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 da skal jeg prøve noen i trondheim i morra. trudde ikke det var så enkelt med commonrail Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 draco 20ht skrev for 10 timer siden: da skal jeg prøve noen i trondheim i morra. trudde ikke det var så enkelt med commonrail Det tror ikke jeg heller, commonrail opererer gjerne med 500-1000 bar trykk, dette røret får du ikke laget på en ordinær hydraulikksjappe. Det kan hende de kan lage en slange, men det betinger at de har presskoblinger som passer. Om det er samme gjenger og kon som Volvo sine dieselrør, finnes det et universalrør og få kjøpt i Volvo lastebil sitt delesortiment,har delenummeret på det en plass. Du får ta kontakt hvis det er aktuelt, så skal jeg se om jeg kan finne det. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Jens_P Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 Trenger vel bare et tykkvegget stålrør. Kobberrør er ikke egnet til dette. Lengde kan umulig være kritisk siden dette er forbindelse mellom pumpe og rail. Viktigste er riktig fasong på rør så det ikke blir stående i spenn når det er festet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 Den gangen jeg jobbet med hydraulikk var ikke 700 bar noen happening. Var oppe i over 1000 bar på Frigg. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 (redigert) 700 eller 1000 bar, er ikke noe problem då lenge man har utstyr til det. Problemet er at vanlig hyllevare ikke er i den kategorien, et std. 6 mm stålrør for hydaulikk tåler arb.trykk på ca 350 bar. Ett annet spøsmål er om ansatsen på pumpe og rail er mm gjenger slik det er ifbm. snittringskoblinger, spesielt på en Cummins motor. Det er naturligvis ikke noe i veien for å ta en tur å sjekke, men jeg ville ikke hatt store forhåpninger til at det er noen "quick fix" Som Lazyjack skriver, ett dieselverksted kan nok mer sannsynlig hjelpe deg. I nøden kunne kanskje slaglodding av eksisterende vært et alternativ? Redigert 13.Juli.2018 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 Mye bra teori. TS vet vel ikke før han har spurt? Jeg tror de fleste med grunnkurs i hydralikk forstår at glødde kopperrør og tynnvegga stålrør ikke gjør jobben. Like fullt at bøying av slike rør ikke er noe for Biltema-verktøy hjemme på kjøkkenbenken. Sitér dette innlegget Link to post
draco 20ht Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Oppdatering! Autoex i Trondheim fiksa rør og brukte muttre fra det gamle. var ute å finbøyde og monterte nå, ser veldig bra ut. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.