Jump to content

Yamaha 60 hk 4 takter - helt «død»

Fjordgløtt

Recommended Posts

Ingen liv i det elektriske systemet. Har styringskonsoll, og skulle tilte motoren, men helt død. Sen står i senket posisjon. Skulle deretter prøve å starte den, men fortsatt helt død. Kan dette bety at en sikring er gått? Hvor er i så fall sikringsboksen på denne typen motor? Jeg har lastet ned brukermanualen som PDF og den er på engelsk. På side 76 står det hvordan jeg kan skifte «the fuse», men finner ikke ut av manualen hvor de er plassert. Motoren er en 1987 årgang. Hadde motoren på service nå i vår, og den fungerte den første gangen jeg startet. Nå har den ligget i ro i 3 uker. Ladet derfor batteriet på hytt ved brygga og viser nå fullt. Trenger råd. 

i 87 hadde ikke yamaha så mange 4T motorer i sortimentet :smiley:  

selve kablene svekkes også av korrosjon over tid  - måte bytte mine her for noen år siden

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

uansett så er det nok en totakter og ikke en firetakter :giggle:

om du tar en nærmere titt på typeskiltet så skal du kunne se en innstemplet bokstav  - denne indikerer byggeåret.   Tabell fins på marinshopen.se 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...