Jump to content

Mercury 30hk-90talls mod. kveles under pådrag


slimno

Recommended Posts

Hei har en mercury 30 hester som jeg tror er fra 96 tallet  hvertfall 90 tallet en stand, motor har akk vært på service men når den ble testet idag så kvelte motorn seg konstant dersom jeg dro på (holdt seg egentlig bare i dorgefart eller nøytral) det er noe som er relatert med bensinen fordi når vi trykte på den ^primer knappn^ så gikk turtallet opp, noen som har noe ideer om hva det kan være? skal sendes inn men bare lurte på om noen her har noe formening. har bilder av evt forgasser osv.

Link to post
Share on other sites

Fant du noe ut av dette problemet?

har en 20 hk Mercury 92 modell som høres ut som halveis kveles når den kommer over ca 50% pådrag. Den går ikke fortere og høres ut som den plutselig går veldig urent. 

Den starter lett og går fint på lavtturtall også i gir. 

Link to post
Share on other sites

slimno skrev On 12.7.2018 at 22.56:

Hei har en mercury 30 hester som jeg tror er fra 96 tallet  hvertfall 90 tallet en stand, motor har akk vært på service men når den ble testet idag så kvelte motorn seg konstant dersom jeg dro på (holdt seg egentlig bare i dorgefart eller nøytral) det er noe som er relatert med bensinen fordi når vi trykte på den ^primer knappn^ så gikk turtallet opp, noen som har noe ideer om hva det kan være? skal sendes inn men bare lurte på om noen her har noe formening. har bilder av evt forgasser osv.

 

Hadde et lignende problem på min 35 hk.

 

Det var mekanismen som skal gi endret fortenning ved pådrag, som hadde gitt seg. Først av og til, og deretter fullstendig.

 

Ikke bensinrelatert, men samme symptomer.

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...