Baffen Startet 13.Juli.2018 Del på Facebook Startet 13.Juli.2018 God morgen alle kloke mennesker. Jeg har en optimax 115 2009-modell. Jeg har den siste uken vært plaget med drivstoffilterkammeret. Jeg får varselsignal om at dette må dreneres, og har gjort det. Deretter kjører jeg i ca. 30 minutter før jeg får varselsignalet på nytt, og drenerer på nytt, osv. Det er ikke snakk om store mengder vann som kommer ut hver gang. Kan det være en form for oppmagasinering som gjør at vannet kommer på denne måten, eller kan det være andre forhold som må utbedres. Jeg har klødd meg litt i hodet nå, og setter pris på alle innspill. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 (redigert) Jeg vil tro du har en del vann i tanken. Heldigvis så har du føler som gir alarm når du får vann i filteret, så du slipper motorstopp på ubeleilig tid (når det blåser og er mye bølger). Som løsning, etter du har funnet grunnen til du får vann i tanken. Sjekk at du har god tetting på bensinlokk. Vil tro du har innebygd tank, noe som gjør det vanskelig å drenere tank. Har du sjekket om du har bensinfilter på din drivstoff slange? Mulig du har et bensin-filter som ser ut som et "oljefilter". Hvis du har det, så bør det byttes årlig. Er det et Mercury "twist-on" type, så kan du erstatte filteret ned nytt filter, og vannutskiller sin vist i link. Selges hos Mercury forhandler. https://goo.gl/images/CuiMt7 Lykke til. Redigert 13.Juli.2018 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.