Jump to content

Windy 22 dc evt 23fc - som fiskebåt?!

morpho79

Recommended Posts

Jeg bedriver favorittsysselen min igjen; ser på finn etter min fremtidige båttype. I prinsippet vil en åpen båt type white shark 205 passe mitt bruk utmerket; fiske(alt fra dorging via stangfiske etter kveite, storsei og torsk, til linefiske) og noe transport(båt for bil til hytte eller svigers). Men så er det jo sånn at jeg har en mye bedre halvdel og to barn. De vil gjerne ha tak over hodet og et enkelt toalett. Derfor har jeg lenge tenkt på fjordling 18 og portapotti; sjøsterk, rask, relativt lett med plass nok til både fiske og hyttetransport, om enn ikke samtidig. Men disse er relativt sjeldne og dyrere enn heroin, og den bedre halvdelen kom plutselig på at hun ville sole seg. Hørt sånt! Sole seg i båt i nordnorge?

Nuvel.

Inn kommer windy 22 dc. Eller 23 fc. Fruen godkjenner begge, selv om 22 sport var penest. Enig der. Jeg registrerer plass nok til fiske. Vanskelig med lina og garn, men ihvertfall lina skal gå an. Ved dorging må man nok være litt kreativ med en liten påhenger, men det skal også kunne gå.

Er det noen som har praktisk erfaring med hobbyfiske av alle slag fra windy 22/23?

Du kan jo spørre @Komodo om han kan gjøre en aldri så liten total ombygging. Han (og vi) mangler et prosjekt snart... :worry:

Ellers enig med forrige taler. Egner seg ikke til fiske.

Jeg har Draco 2100 og den er veldig god å fiske fra helt til du får fisk (sitter veldig godt). Men når fisken skal ombord er den håpløs, da det er styr med buesofaen bak. Men om du kan gjøre noen tilpasninger, så kan du jo få til en kompromi som gir deg litt av alt? Men du får ikke en båt som er optimal som transportbåt, fiskebåt, dagsturbåt og solbåt.

For min del, måtte jeg ha fjernet den ene siden av sofaen, slik at jeg kunne stå ved ripa. Men det går jo ut over nor annet...

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...