Jump to content

Transport Grimstad - Maritim Arendal..

Framtia

Recommended Posts

Taxi, en eller annen her som vil ta deg med på tur, eller rett og slett en buss til Arendal og deretter Maritims buss t/r fra Arendal til butikken. 

Arendal er en koselig bryggesleng-by, og det går buss mellom byene ca hver halvtime. 

I Grimstad kan du hoppe på/ av rett ved gjestehavn, og i Arendal er avstandene små i byen.

Det finnes også bedre utvalg av restauranter/ kaféer i Arendal. Personlig hadde jeg nok hoppet på en buss fra Grimstad til Arendal, tatt en tur til Maritim (med shuttle-transporten), og evt stoppet en tur i Arendal igjen for litt mat / is og deretter en tur tilbake til Grimstad.

(Jeg bor midt i mellom, og tilhører Grimstad kommune.)

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Når på dagen tenker du deg? 

Kunne tenkt meg en kjapp tur på maritim og biltema i morgen. Men er ikke helt sikker på om familien er enig enda. 

Er på hytta rett vest for grimstad, og kunne svippa nedom og tatt deg med. 

Du kan jo sende meg en mld på 95243686, så kan jeg si fra hvis det blir tur på meg. 

Ship o'hoi  :flag_bp:

Ble ankertau og ikke mer kjetting, vekt vet du... Og en tykkere kabel til kraftverket ombord, er bare 35mm2 mellom dynamo og starter, så jeg ville opp til 50mm2. 

Kjøpte ankertau på maritim i ferien i fjor og hadde håpt de ville ta det gamle i innbytte mot kjøp av tykkere dimensjon. Det ville de ikke uten kvittering (noe Maritim på Slependen sa ja til, selv om varen var kjøpt i Arendal. Dessverre hadde ikke de rett dimensjon, så nå har jeg dobbelt opp :-)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Nå håpet jeg på en lengre utredning om et nytt og fantastisk ankringssted som krever lenger kjetting, men jeg godtar forklaringen. Som om jeg har noe valg... ?

De ville ikke bytte ubrukt (og jeg antar uåpnet) tau? Det er jo litt rart (men også litt forståelig). 

Du får legge ut det underdimensjonerte på Finn, så kjøper jeg det hvis det matcher mitt behov. Har 12-13 år gammelt blytau av ukjent lengde på den ene vinsjen. ?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...