Framtia Startet 13.Juli.2018 Del på Facebook Startet 13.Juli.2018 Ligger i Grimstad og må til Maritim Arendal i morgen. Er transport fra Arendal havn vet jeg, men har de noe fra Grimstad?. Kollektivt ser håpløst ut, så alternativet er trolig taxi? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 (redigert) Taxi, en eller annen her som vil ta deg med på tur, eller rett og slett en buss til Arendal og deretter Maritims buss t/r fra Arendal til butikken. Arendal er en koselig bryggesleng-by, og det går buss mellom byene ca hver halvtime. I Grimstad kan du hoppe på/ av rett ved gjestehavn, og i Arendal er avstandene små i byen. Det finnes også bedre utvalg av restauranter/ kaféer i Arendal. Personlig hadde jeg nok hoppet på en buss fra Grimstad til Arendal, tatt en tur til Maritim (med shuttle-transporten), og evt stoppet en tur i Arendal igjen for litt mat / is og deretter en tur tilbake til Grimstad. (Jeg bor midt i mellom, og tilhører Grimstad kommune.) Redigert 13.Juli.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Framtia Svart 13.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 Takk for tips GBjr, kjenner begge byene godt, men ikke nabolaget ? Skal kjøpe 40 kg ankerkjetting, så det blir ikke aktuelt med kombinert bybesøk denne gangen. Så da stemmer antakelsen om at Maritim ikke har egen transport til Grimstad, dvs taxi. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lars Martin Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 Når på dagen tenker du deg? Kunne tenkt meg en kjapp tur på maritim og biltema i morgen. Men er ikke helt sikker på om familien er enig enda. Er på hytta rett vest for grimstad, og kunne svippa nedom og tatt deg med. Du kan jo sende meg en mld på 95243686, så kan jeg si fra hvis det blir tur på meg. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lanber Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 Skal til Arendal på sykehuset å besøke en slektning ca 30 min i morra. Kan ordne det for deg. Vil du være med send en PM. Blir rundt lunsjtider. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 (redigert) Jeg skal til Biltema og maritim imorgen tidlig (sånn at jeg er der når Biltema åpner). Du må gjerne sitte på. Send meg en pm - så kan vi ringes. Redigert 14.Juli.2018 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 40 kg ankerkjetting er ikke helt bussvennlig heller... Ser ut til at det kan ordne seg på andre måter. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Framtia Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Lanber stilte på brygga, serverte en is og tok meg trygt frem og tilbake til Maritim. Trivelig båtprat hadde vi også. Takk til dere andre som også tilbød skyss. Bp på sitt beste. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Da gjenstår spørsmålet om hva du skal med 15-20 meter kjetting? Hvor skal du ankre som krever mer kjetting for å få skikkelig feste? Sannheten må fram. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Ble ankertau og ikke mer kjetting, vekt vet du... Og en tykkere kabel til kraftverket ombord, er bare 35mm2 mellom dynamo og starter, så jeg ville opp til 50mm2. Kjøpte ankertau på maritim i ferien i fjor og hadde håpt de ville ta det gamle i innbytte mot kjøp av tykkere dimensjon. Det ville de ikke uten kvittering (noe Maritim på Slependen sa ja til, selv om varen var kjøpt i Arendal. Dessverre hadde ikke de rett dimensjon, så nå har jeg dobbelt opp :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Nå håpet jeg på en lengre utredning om et nytt og fantastisk ankringssted som krever lenger kjetting, men jeg godtar forklaringen. Som om jeg har noe valg... ? De ville ikke bytte ubrukt (og jeg antar uåpnet) tau? Det er jo litt rart (men også litt forståelig). Du får legge ut det underdimensjonerte på Finn, så kjøper jeg det hvis det matcher mitt behov. Har 12-13 år gammelt blytau av ukjent lengde på den ene vinsjen. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.