Jump to content

Dieseltank reingjøring og siste finish med filterrens

omhI

Recommended Posts

Hei

Da er en av to tanker reingjort. Et forferdelig arbeid - umulig å komme til til tross for et lite mannhul. Hvorfor ikke lage det større når de først har tatt jobben ???

Uansett så har jeg tenkt å fylle opp med diesel og kjøre noen runder gjennom et dieselfilter med sirkulasjonspumpe og retur via mannhull til tank.

Da må det vel være gullende reint!

Så til spørsmålet; hvilket filter skal jeg bruke? Har sett på de små universalfilterne men de har liten kapasitet. Finnes det noen med større kapasitet ?

Noen som har noen erfaring med slike "løse dieselfilter" til slikt bruk ? Type Navn ?

TruTor skrev Just now:

Dumt forslag kanskje, men hva med å bruke filteret som allerede er installert ombord for så å bytte disse til nye etter du er ferdig? 

ikke dumt spørsmål - har kjøpt 2 sett så jeg har tenkt tanken. IMIDLERTID har jeg filterinnsats av gamletypen cav 296 og det tar en evighet å skifte filter og de sitter selvfølgelig litt vanskelig til i motorommet....Tenkte det var lettere nå når jeg har sirkulasjonspumpe klar og kan kjøre diesel "i rundgang" gjennom et filter som jeg også lett kan skifte om det trengs.

Tankene er fast støpt og med mannhull og avtapping i bunn (som viste seg og ikke være i helt bunn!!).

Da er tankene rengjort. the hard way - filler og dokost måtte til for å få opp alt bunnslam. Selvfølgelig var mannhullet litt for lite og det var et strev å komme ned til bunn av tankene....Men etter noen timer med vask så det bra ut. Avsluttet jobben med å fylle på 20 liter diesel på tanken og filtrerte dieselen gjennom filter jeg kjøpte på biltema. Bensinfilter til vw transporter. 2 filter gikk med på jobben. Kjøpte sirkulasjonspumpe på clas og denne funket greit. Godt trykk i slangene. Vanlige hageslanger 1/2 tom. Tok ikke tiden men sirkulasjonspumpa gikk sikkert 10 minutter til sammen på begge tankene. Nå må det være reint

Nå gjenstår bare filterbytte og reingjøring av dieselslanger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...