Mons Olav Startet 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2018 Hei.Prøver å starte motoren på båt på land men startmotor slår ikke inn.Tilt opp og ned virker heller ikke ,men banker jeg på tiltrele (to stk.) for så å trykke på tiltknappen så løftes motoren.Prøver så å starte motor og nå slår starter inn og tørner motor. Dette gjentar seg ,må altså banke på tilt rele og etter noen forsøk slår starter inn. Det virker som om tiltrele fusker klikker av og til hurtig i releet når jeg trykker på tiltknappen. Må tiltrele "slippe gjennom strøm" til startrele?(som er nytt) noen som vet? Mvh. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Fjordland Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Høres ut som en dårlig kontakt på +/- siden. Hvilken tilstand er batteriet i? Det ville eg sjekket først Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Hei.Skal gå over å sjekke alle kabler og jordingspunkter. Batteriet er gammelt men viser 12 v over polene,skulle vel vere ok?Eller kan jo prøve med bilbatteriet. Takk mvh Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Fjordland Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 12v er litt lav hvilespenning på et batteri. Kan vise 12v uten belastning, med en gang du belaster batteriet, dropper gjerne spenningen. Da får du ofte hurtige klikk i releet. Prøv med et friskt batteri, mål spenning når du prøver og starte. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Hei Fjordland.Tipset ditt funket.Tok batteriet fra bilen og koblet det i båten og da fungerte både powertrim og startmotor Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Fjordland Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.