Ttor Startet 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2018 Har en 2011 modell Honda 20hk. Den har fungert helt fint til nå. Har i et par dager hatt en tendens til å stoppe når en gir litt for mye gass fra tomgang. I dag kom junior roende tilbake, da han ikke fikk den i gang igjen. Han påpekte at det ikke kom grønn indikator på oljetrykk når han dro i snoren. Plenty olje. Noen tips? Har selvfølgelig sjekket at det kommer bensin fram. Sitér dette innlegget Link to post
Bestyreren Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Jeg vile sjekket plugger for gnist. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Har sjekket nå. Ingen gnist. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Dødmannsknappen? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bay_liner Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Hvis denne er som de eldre Honda motorene uten batteri skal oljelampen kun lyse (grønt) når motoren går. Om du ikke har manualen kan du laste den ned her: https://m.marine.honda.com/owners/manuals Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Ttor Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Den er fra 2011. Junior mente lampen også lyste når man dro i snoren, men jeg tar det med en klype salt. Kontakten til dødmannsknappen ser også ut til å være i orden. Brutt når knappen er på plass, og ca 500 ohm når knappen er fjernet. Kan tyde på coil. Tar den med til et verksted i morgen som kan måle seg fram til feilkilde. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Oppdaget at registerreimen ikke går rundt når jeg drar i snoren. Ligger under et deksel, så vanskelig å se hvorfor. Ser ut til at den ikke lenger går rundt hjulet på kam siden. Da er det bare å brette opp ermene og begynne å skru. Dette kan fort bli dyrt på et verksted. Ser på nettet at reimhjulet på kamaksel er en svakhet. Reimen kan kanskje ha skadet noe som har kuttet strømmen. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Hvis kamreima ikke beveger seg når en drar i snora kan det umulig ha noe med kamakslen og drevet der å gjøre. Kan være kilen for svinghjulet som er "klippet", Sjekk om kamreima er hel og event om svinghjulet slurer rundt på veivakslen først. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Ttor Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Reimen er hel, men har hoppet av hjulet på kamaksling. Dette fordi hjulet på kamaksling er sprukket og står på skeive. Hjulet er en svakhet. Nytt bestillt. I følge verksted var dette også årsak til at det ikke kom gnist. Signal til dette kom visst fra kamaksel. Begge akslinger roterer helt fint uten ulyder, så jeg håper det ikke har skjedd skade på ventiler. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Ok, da ser det ut til å være en logisk forklaring. Krysser fingerene for at ventilene er OK. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.