Jump to content

Honda 20hp 4t Får ikke start. Ingen lys i oljetrykk lampe.

Ttor

Recommended Posts

Har en 2011 modell Honda 20hk. Den har fungert helt fint til nå. Har i et par dager hatt en tendens til å stoppe når en gir litt for mye gass fra tomgang. I dag kom junior roende tilbake, da han ikke fikk den i gang igjen. Han påpekte at det ikke kom grønn indikator på oljetrykk når han dro i snoren. Plenty olje. Noen tips? Har selvfølgelig sjekket at det kommer bensin fram.

Den er fra 2011. Junior mente lampen også lyste når man dro i snoren, men jeg tar det med en klype salt. Kontakten til dødmannsknappen ser også ut til å være i orden. Brutt når knappen er på plass, og ca 500 ohm når knappen er fjernet. Kan tyde på coil. Tar den med til et verksted i morgen som kan måle seg fram til feilkilde. 

Oppdaget at registerreimen ikke går rundt når jeg drar i snoren. Ligger under et deksel, så vanskelig å se hvorfor. Ser ut til at den ikke lenger går rundt hjulet på kam siden. Da er det bare å brette opp ermene og begynne å skru. Dette kan fort bli dyrt på et verksted. Ser på nettet at reimhjulet på kamaksel er en svakhet. Reimen kan kanskje ha skadet noe som har kuttet strømmen.

Reimen er hel, men har hoppet av hjulet på kamaksling. Dette fordi hjulet på kamaksling er sprukket og står på skeive. Hjulet er en svakhet. Nytt bestillt. I følge verksted var dette også årsak til at det ikke kom gnist. Signal til dette kom visst fra kamaksel. Begge akslinger roterer helt fint uten ulyder, så jeg håper det ikke har skjedd skade på ventiler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...