Jump to content

Høveling golden teak sealer ødelagt?

KSE

Recommended Posts

Fekk helgesvar: ?

"Hei

Høres ganske normalt ut. Så lenge innholdet har en jevn brun farge kan du bare sette igang og smøre. Om produktet har skilt seg kommer det bare en klar væske ut av boksen. Da er den ødelagt og kan ikke brukes. 

Med vennlig hilsen

Seacrest" 

Då tar eg sjansen likevel. Olja har ikkje skilt seg. 

Jeg benyttet Hövelling Golden Teak Sealer for første gang i år. Jeg måtte vente på ny forsyning, da SeaSea var tomme.

Det ble en veldig fin farge, men dessverre tåler ikke produktet vann. Jeg har ved siden av å benytte det på dørken(beskyttet av tak) også en teak-rekke rundt hele båten som selvfølgelig får regnvann på seg. Regn har det ikke vært mye av i år, men de få gangene det har kommet litt har jeg gylne dråper og striper nedover på skroget.

Etter påføring gikk det uker med god tørk uten regnvær. Rekka ble slipt før påføring, så det er heller ikke noen andre produkter under som gir noen reaksjon. Kun ren pusset teak.

Neste år blir det tilbake til Sandøy båtdekk sin sealer....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

VannTro skrev 12 minutter siden:

Jeg benyttet Hövelling Golden Teak Sealer for første gang i år. Jeg måtte vente på ny forsyning, da SeaSea var tomme.

Det ble en veldig fin farge, men dessverre tåler ikke produktet vann. Jeg har ved siden av å benytte det på dørken(beskyttet av tak) også en teak-rekke rundt hele båten som selvfølgelig får regnvann på seg. Regn har det ikke vært mye av i år, men de få gangene det har kommet litt har jeg gylne dråper og striper nedover på skroget.

Etter påføring gikk det uker med god tørk uten regnvær. Rekka ble slipt før påføring, så det er heller ikke noen andre produkter under som gir noen reaksjon. Kun ren pusset teak.

Dette høres jo ikke sannsynlig ut på et produkt som er benyttet av Nord West i en årrekke vel? Hva kan ha gått galt?

Nei, jeg trodde ikke det jeg så når det skjedde, men jeg kan ikke se at jeg har gjort noe feil.

Slipt teak, nytt produkt som kom i mai til SeaSea og god tørk i mange uker. Klarer ikke å finne noen åpenbar feil på noe.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 8 måneder senere...
VannTro skrev On 15.7.2018 at 11.51:

Etter mine 4 år med dette produktet har jeg og opplevd det samme som deg. 

Oljen er lagret frostfritt og hadde ikke skilt seg. 

La olje på som vanlig, men etter 2 døgns tørke kunne jeg egentlig bare spyle det av igjen. 

Merkelige greier. 

Skal sende en til importør

• 1 år senere...
Guest Thostr

Veldig skuffet over at min boks som jeg har tatt super-godt vare på (lagret mørkt, tørt og selvsagt frostfritt innendørs) har skilt seg. Boksen var nesten to år gammel, så det er muligens ikke annet å forvente? Men den er jo ikke direkte billig, og den er så drøy at den jo bør holde en stund. Tror jeg bytter til noe annet selv om jeg har vært veldig fornøyd med resultatet så langt.

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...