tetra Startet 14.Juli.2018 Del på Facebook Startet 14.Juli.2018 Jeg har et mer enn 15 år gammelt 12v kjøleskap som nå plutselig ble varmere og varmere (i likhet med meg de siste dagene). NovaKool R4500 DC (http://www.novakool.com/products/single_doors/r2300_3800_4500.htm) Var ok før helgen, men nå steg og steg temperaturen. Jeg avrimet det (var på tide), men når jeg starter nå, så hører jeg det går i ca 1/2 minutt eller så, før det gir seg, og prøver ikke igjen. Hva tror dere? Er det bare å ta med seg kredittkortet og gå på Maritim på mandag, eller er det noe man kan gjøre? Det er ellers allright og bra størrelse (122 liter), så det hadde vært greit å fått det igang igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Dra kortet. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 ...hva hadde du gjort om kjøleskapet på kjøkkenet hjemme ikke virket etter +15 år..., ringe service eller kjøpe nytt? Hvis det er enkelt å skifte (ikke integrert, ikke ekstern kompressor, ikke tilkoplet ekstern kjøling osv) er det vel å kjøpe nytt som er enklest og billigst. Når det er ute, så sjekk at det er god lufting der skapet avgir varmen (baksiden?), evt borre noen (flere?) luftehull. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Jeg ville i det minste sjekket spenningen inn på skapet før jeg fant fram kortet. Mål bak på skapet når det forsøker å starte. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
tetra Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 3 hours ago, Code0 said: ...hva hadde du gjort om kjøleskapet på kjøkkenet hjemme ikke virket etter +15 år..., ringe service eller kjøpe nytt? Ville nok gjort det samme som da den 15-20 år gamle Miele oppvaskmaskinen ikke virket, ringt service og betalt et par hundre kroner for den delen som var gåen, og skiftet den selv. Eller som da den tilsvarende gamle støvsugeren døde, ringt det nummeret som sto på merket "Livstidsgaranti" og avtalt når teknikeren kunne komme og bytte motor. Men dette er arvegods fra en grandtante som bare kjøpte kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 (redigert) tetra skrev 20 minutter siden: Ville nok gjort det samme som da den 15-20 år gamle Miele oppvaskmaskinen ikke virket, ringt service og betalt et par hundre kroner for den delen som var gåen, og skiftet den selv. De sevicemennene som kommer til meg for å se på utstyr som ikke dekkes av garanti, skal ha timesbetalt, med minstepris. Kommer ikke på under 2000, er du på båt i ferien så spørs det når / om de kommer osv. Ser Maritim har kjøleskap for 6-8.000. Og da har du nytt kjøleskap, med garanti. men noen plukker det i biter og koser seg med det i hele ferien... Er jeg på en øy i Stillehavet ville jeg sjekket nærmere, hjelper det å fylle kjølemedie, dårlig komdensatorkjøling, dårlig spenning osv. Redigert 15.Juli.2018 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Hei Symptomet du skildrar minner om då styringseininga gjekk på vår kjøleboks. Dette unntatt at vår boks freista å starta gjentatte gonger. Eg hadde tatt nokre enkle feilsøk, og om det ikkje virka hadde eg kjøpt nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Klart, dersom målet er å bruke mest mulig penger er det bare å bestille nytt. Og gjerne bestille servicefolk til å komme ombord for å bytte det. Dersom du bestiller det som et hasteoppdrag som må gjennomføres på en søndag vil du kunne lykkes med å bruke ekstra mye penger. Dersom målet derimot ikke er å bruke mest mulig penger kan det være smart å starte med elementær feilsøking. F.eks om skapet får nok strøm. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Code0 Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Yepp. Knallhard prioritering, jeg velger kald øl, dette er tidenes båtsommer? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Tenk på hvor mye øl du kan kjøpe dersom det viser seg at problemet bare var dårlig kontakt i en ledning. Kunne vel finansiert en hel palle med øl. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mix Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Enig Brigg, hadde i det minste målt spenning direkte på kompressor mens den går. Så prøvd å tvangskjøre kompressor ved å bypasse temostat. Det er det absolutt minste jeg hadde gjort. Nå finnes det jo også dem som avrimer ett kjøleskap med kniv for å få vekk isen fra evaporator og greier å punktere den, dette er en klassiker. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Hvis du hører at kompressoren går hele tiden er det nok gass som mangler. Hvis kompressor slår seg av uten at det er kaldt i skapet så er det måling eller styring som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 @tetra hei, hva ble det til, har du kald øl ombord nå? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Kjøpte nytt kjøleskap fra maritim i vinter. Etter en måned i drift ble det bare varmere og varmere. Måtte inn i butikken med det. Viften hadde sluttet å gå. Feil på vifte eller styring. Fikk nytt av butikken etter to uker, siden produsenten brukte laaang tid på å vurdere hva som var galt. Sjekk om viften på baksiden går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.