Dalton Startet 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2018 Hva slags type pakkboks er dette? Propellsystemet er fra Vest Mekan, med vridbar propell. Og hvilken type fett skal benyttes i fettkoppene? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Produsent av fett skal jeg ikke si noe om, men er det av type "vannfast" er det greit. Ellers er det svært hyggelige folk hos West Mekan som svarer på det meste om det er noe en lurer på angående produkter fra dem, - egen erfaring. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bellen Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Ser ut som en pakkboks med simmering, ganske trolig at også den er fra West mekan. Som Lars skriver, så kan du nok bruke hvilket som helst vannfast grease. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Takker. Mail er sendt til West Mekan. Stusset også litt på innfesting av omstyringen. Syns den så litt puslete ut, men det er kanskje slik den skal være..? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Dalton Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Fikk svar fra West Mekan nå: «I pakkboks/akseltetning må det brukes et sjøvannsbestandig fett. Utover det er det ikke så kritisk. Kjøp fett med noen som har greie på det, vi bruker Shell Gadus S3 A1300. De fleste smører alt for mye og ender opp med å sprenge simmeringene og få varmgang i pakkboks fordi den er overfylt med grease. I lager på reversering gjelder det samme som over, så det skal ikke være nødvendig å etterfylle, men ved å kjenne på temperatur på lager gir dette en indikasjon på tilstanden på lageret. Høy temperatur på lagerhus indikerer for mye eller for lite grease, eller slitte lager. Kombinert med ulyder skal lager byttes. Her skal det brukes lagerfett av god kvalitet f.eks. SKF.» Veldig greit svar. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
bellen Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Angående innfesting av omstyringen, så er den der bare for at den ikke skal rotere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.