Jump to content

Identifikasjon av pakkboks (bilde)


Dalton

Recommended Posts

Produsent av fett skal jeg ikke si noe om, men er det av type "vannfast" er det greit. Ellers er det svært hyggelige folk hos West Mekan som svarer på det meste om det er noe en lurer på angående produkter fra dem, - egen erfaring.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Fikk svar fra West Mekan nå:

«I pakkboks/akseltetning må det brukes et sjøvannsbestandig fett. Utover det er det ikke så kritisk. Kjøp fett med noen som har greie på det, vi bruker Shell Gadus S3 A1300. De fleste smører alt for mye og ender opp med å sprenge simmeringene og få varmgang i pakkboks fordi den er overfylt med grease. 

I lager på reversering gjelder det samme som over, så det skal ikke være nødvendig å etterfylle, men ved å kjenne på temperatur på lager gir dette en indikasjon på tilstanden på lageret. Høy temperatur på lagerhus indikerer for mye eller for lite grease, eller slitte lager. Kombinert med ulyder skal lager byttes. Her skal det brukes lagerfett av god kvalitet f.eks. SKF.»

Veldig greit svar.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...