PiperBill Startet 15.Juli.2018 Del på Facebook Startet 15.Juli.2018 Noen som har Vetus DT67? Jeg ska bytte termostat i morgen men det er en grei sak. Ønsker også å øke turtallet på tomgang da den ligger litt lavt ved 500 omd. Bør ligger nærmere 600. Litt usikker hvordan jeg gjøre det men jeg finner nok ut av det. Er det noen som kan gi meg råd om hvordan? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kweelhouse Svart 16.Juli.2018 Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 Har ikke en sånn motor, men justering av tomgangsturtall gjøres på dieselpumpa som merket A på bildet under. Det er arma som gasswiren din er festet(så fremt du har mekanisk gass) Sjekket brukerhåndbok DT67 og der står det tomgansturtall 600 (+50 -0) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Så på det i går men jeg gjorde det på feil måte. Justerte tomgang ved å stramme gir/gas kontroll wire. Det ble ikke så gærnt allikevel men nå har jeg 700 omd og 5.2kn på tomgang i gir. Men til gjengjeld så er jeg blitt kvitt skranglelyden som Hurth giret lager ved turtall under 600 (kjent problem med denne motor/gir kombinasjon). Fant en verksteds manual til Deutz BF6M 1013 som Vetus motoren er bygget på. Da fant jeg litt bedre forklaring og skal ordner det i morgen. Forresten er dette en ganske så solid motor BF6M brukes i bl.a. bus, traktor mm. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.