Jump to content

Hvordan øker tomgang turtallet på Vetus DT67

PiperBill

Recommended Posts

Noen som har Vetus DT67? Jeg ska bytte termostat i morgen men det er en grei sak. Ønsker også å øke turtallet på tomgang da den ligger litt lavt ved 500 omd. Bør ligger nærmere 600. Litt usikker hvordan jeg gjøre det men jeg finner nok ut av det. Er det noen som kan gi meg råd om hvordan?

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Så på det i går men jeg gjorde det på feil måte. Justerte tomgang ved å stramme gir/gas kontroll wire. Det ble ikke så gærnt allikevel men nå har jeg 700 omd og 5.2kn på tomgang i gir. Men til gjengjeld så er jeg blitt kvitt skranglelyden som Hurth giret lager ved  turtall under 600 (kjent problem med denne motor/gir kombinasjon). Fant en verksteds manual til Deutz BF6M 1013 som Vetus motoren er bygget på. Da fant jeg litt bedre forklaring og skal ordner det i morgen.

Forresten er dette en ganske så solid motor BF6M brukes i bl.a. bus, traktor mm.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...