Hanto-24 Startet 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2018 Heisann, Skal montere badeplattform på vår Hanto 24. Lurer på om noen her har erfaringer med det og hva jeg bør passe på? Skal selvfølgelig bruke Tec7 til å tette med. Men noen som har en formening om støttestagene bør stå oppover elller nedover? Og hvor høyt over vannlinja bør jeg ha den? Setter stor pris på tips fra dere som har gjort det før Sitér dette innlegget Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Ingen som kan gi en fersking noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 På min gamle Princess Rivierea er det støttestag oppover og nedover. 3 under og 2 oppover. Dette er fabrikkmontert før det ble vanlig å ha plattformen integrert i skroget. Den står ca 20 cm over vannflaten. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 På min er det montert med stag nedover. Samtlige er montert inn godt under vannlinjen. Jeg er veldig sikker på at dette var originalt. Har holdt i 39 år nå. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Takk for svar begge 2 Da monterer jeg stagene nedover, ser ikke noe fint ut å ha de oppover skroget pluss at de blir i veien hvis man skal gå fra plattform til plattform hvis man ligger longside inntil hverandre Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Lite tips: når jeg skal montere noe ser jeg på lik båt på finn.no for å se hvordan andre har gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Ja, temkte på det i går, men var ikke så mange av Hanto'ene som hadde badeplattform Men har prøvd å googlet litt å sett etter litt bilder, men lite med monteringsbilder fra snekker dessverre Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Jeg ville sagt minimum 20cm over vannlinjen. Jeg satte min på 15, og den går under vann I fart. Med ferieoppakning er den knapt over ved stilleligge heller... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Takk for innspill index Skal ta det med meg når jeg monterer Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Du sier ikke noe om viljen type plattform du tenker bruke.... støpt plate eller teak og rør utgaven? Se på bilder av polar 770 på nett eller Elvaro. Min mening...... 25 cm opp fra vann. Rør og teak utgaven. God trapp på midten. støtter nedover uansett type...... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Er av typen med rør og teak Båtsystem PS55 heter den mener jeg Ja, de fleste sier enten 20 eller 25 cm opp fra vannlinjen Kan jeg sette støttestagene ned på flapsen? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Normalt gå de skrå inn mot skrog. Da litt under vannlinjen. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Ja, har sett det, men der har jo jeg flapsen... Derfor jeg tenkte å bolte støttestaga i flapsen Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Tok bilder av noen i min havn. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Jeg har festet mine I flapsen. Så slipper jeg hull I skroget under vannlinjen. Har fungert fint I mange år nå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Takk for bilder Grand Banks jr Ja, da tror jeg at jeg prøver på det jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Fest den i så fall så langt inn mot skroget som mulig. Dette fordi det ellers blir svikt i både plattform og flaps. lykke til ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Skal gjøre det Knude Tusen takk for tips og råd alle sammen, håpe det går greit med montering og at det blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Hanto-24 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 1 hour ago, index said: Jeg har festet mine I flapsen. Så slipper jeg hull I skroget under vannlinjen. Har fungert fint I mange år nå. Har du noe bilde av hvor på flapsen du har festet de? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Tror ikke det. Men jeg har en kraftig flaks da, som tåler litt. Tror det er ca 30 cm ut på flapsen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hanto-24 Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 10 hours ago, index said: Tror ikke det. Men jeg har en kraftig flaks da, som tåler litt. Tror det er ca 30 cm ut på flapsen. Okei, min flaps er også ganske solid, kan fint stå på den hvertfall Hadde ikke riktig lengde på bolter i går, så da blir det endelig montering idag, vært på maskinforretningen å kjøpt nye Sitér dette innlegget Link to post
Hanto-24 Svart 20.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2018 Da fikk jeg montert ferdig i går og satt båten på vannet igjen Blei ganske fornøyd med resultatet, så nå gledes det bare til ferien starter Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2018 Gratulerer. Ser bra ut. Vi er i Blindleia og badeplattformen brukes maaange ganger hver dag. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Jodatour Svart 22.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2020 Hei Hanto-24. Jeg skal monter en multimarine plattform fra maritim på min Joda 24 tour nå til våren. Litt usikker på hvordan dette gjøres. Jeg har også lyst på å ha støttestag nedover. Har du noen bilder av staget under plattformen? Hvor mye over vannlinjen satte du plattformen? Brukte du store skiver på innsiden av skroget? Ellers noen gode tips på erfaringen du gjorde deg. Sitér dette innlegget Link to post
Vkong Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 "Okei, min flaps er også ganske solid, kan fint stå på den hvertfall Hadde ikke riktig lengde på bolter i går, så da blir det endelig montering idag, vært på maskinforretningen å kjøpt nye " Hei! Ser dette er noen år tilbake. Men har selv en Sandvik 26 og skal montere en plattform på den. Du festet stag på flaps etter som det står skrevet :) Hvilke erfaring har du etter lang tids bruk? Ser forresten meget bra ut på bildet Tommel opp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.