Jump to content

Kjølevannslekkasje VP KAD 44


Smogse

Recommended Posts

Har en KAD 44 som har en liten lekkasje på ferskvannsiden. Det samler seg litt frostvæske i motorbrønnen både under gange og stilleligge. Jeg har prøvd å lokalisere hvor lekkasjen kommer fra uten å lykkes Trenger derfor noen gode råd om hvor det er sannsynlig at lekkasjen oppstår og hvordan man kan lokalisere denne.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke KAD 44 bortsett fra å ha sett på bilder, og jeg vet ikke hva du selv har sjekket. Det som faller meg inn intuitivt er å sjekke ekspansjonstanken (pakningen på lokket) samt slangeklemmer og slanger. Mulig også at det er en så liten lekkasje at den først fremkommer når motoren er varm og materialer utvider seg.

Kanskje noen bilder av problemet også kan være en idé å legge ut her.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis det også lekker ved stilleligge kan det neppe være noe annet enn en utett kobling/skjøt ett eller annet sted. Du må nok føle deg frem, teste alle slangeklemmer og koblinger etc. Legg litt tørt papir under de du mistenker,og se etter om det drypper på dem, så finner du nok synderen fort.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hadde tilsvarende problem på en KAD43 her i sommer. Tror disse maskinene er rel. like. Det samlet seg litt kjølevann i skutebunn, særlig etter gange, men også ved stilleligge. (dog ikke alltid..) Det hele endte, etter å ha forsøkt alt mulig, med toppakningskifte. Gjorde jobben selv (med kvalifisert hjelp), og etter det har det vært tett. (bank i bordet). Maskinen hadde ikke gått mer enn knappe 600t, så det var litt overraskende at toppakningen hadde gått, men vp har jo et frynsete rykte vedr. dette. Så nå er det på tide å gå løs på vannlekkasjoer i forcabin og stikkøye. (det tar aldri slutt);-). Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Har en KAD 43 der jeg av og til registerer noen dråper frostvæske i bunn. Dette er et kjent problem på KAD`ene og mener å ha sett et annet innlegg her inne på det samme. Oftest skyldes det lokket på ekspansjonstanken som ikke er 100 % tett eller så er det en slangklemme som bør etterstrammes. Hos meg merker jeg det på vinteren når alt blir kalt. Da bli det ørlite åpning i ei eller annen slangeklemme som gjør at det blir noen dråper.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...