Dorten75 Startet 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2018 Hei Er det noen som kjenner til denne type display og kobling til septiktank? Den står konstant på 0%, så skulle gjerne sjekket koblingsskjema... som jeg ikke har. Det fulgte ikke med når jeg kjøpte båten. Noen feilsøk tips? Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Mulig bildet lyver, men det øverste bildet av kretskortet viser at det er litt korrosjon. Kan være greit å rense det med isopropanol (også på baksiden). Det sagt så tror jeg feilen ligger i andre enden, altså giveren. Ville plukket ut den og sett etter korrosjon. Hvis det er en flottør kan du feilsøke med multimeter ved å måle motstand (ohm) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Hva er greia? Helt ny måler og instrument og du får det ikke til å fungere? Eller gammelt utstyr som har stoppet Å virke? Sistnevnte er vel oftest at flottøren sitter pga dritt.... Sitér dette innlegget Link to post
Dorten75 Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Takk for råd! Tror det er mer støv en korresjon, men skal sjekke det også. Men får åpne opp og sjekke flotøren også. For det skal altså ikke være mulig at det er feilkoblet oppå kretskortet? Det er en bruktbåt og utstyret var installert fra før. Kom til å tenke på om jeg kan teste å bare fylle tanken helt med vann, har et tanklokk oppe ved bensin inntaket hvor det står waste. Går vel gjerne ned til septiktank for spyling eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Der det står Waste, er det nok der du kan stappe ned en slange fra land for å sugetømme tanken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
moloko Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Tanklokket er nok for å suge ut septik. Kan sikkert være at den er feilmontert, men mye mer trolig er at flottør med venner rapporterer helt åpen eller lukket, pga dritt eller korrosjon eller brudd Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Innan Du lägger ner för mycket tid på det elektriska så lyft upp givaren och exercera flottören upp och ner och se vad som händer. Gjort på en kvart. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Dorten75 skrev for 12 timer siden: Takk for råd! Men får åpne opp og sjekke flotøren også. Eg spør igjen: Har den aldri fungert? Eller har den stoppet å fungere? Og ja: Ta den opp og sjekk flottøren. Den må du uansett rengjøre med ujevne mellomrom, så hvorfor ikke med en gang? Sikkert stuck i bunn..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.