bliss X Svart 9.August.2005 Del på Facebook Svart 9.August.2005 Men rekk opp hånda de som har opplevd at en aktør i båtbransjen noen gang har levert mer enn du forventer? Jeg kan rekke opp hånda, men jeg tror man må til Sverige for å oppleve slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2005 Del på Facebook Svart 9.August.2005 Jeg kan rekke opp hånda, men jeg tror man må til Sverige for å oppleve slikt. <{POST_SNAPBACK}> Ikke mer enn noen nm dit. Hvem og hvor please! Bortsett fra Brødrene Hjalmarssons verft i Svinviken da Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.August.2005 Del på Facebook Svart 9.August.2005 Ikke mer enn noen nm dit. Hvem og hvor please! Bortsett fra Brødrene Hjalmarssons verft i Svinviken da Du mener kanskje Brøderna Martinsson i Svineviken? Det var dem jeg tenkte på. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 (redigert) Har summert sammen de forlag som er kommet inn så langt. Masse flott forslag som jeg skal se nærmere på og regne litt. Det eneste som jeg ser hitill som ikke er mulig er tilgang til offentlig transport i nærhet. Men har som sagt vært på tanken å sette opp en skyssbåt som går inn til nærmeste by. ( ca 10 -15 min kjøring) Skal komme tilbake med et forlag som dere kan stemme på. Tar gjerne i mot flere forslag. Pussig at ingen har nevnt "baatplassen.no rabatt bryggleie" hehe Mvh Pjolter -Ansvarlig havnevakt (heltid sommer og deltid vinter)som har kontroll på hvem som kommer og går nor, slik at tomme og gjesteplasser kan benyttes maksimalt (for vederlag .... gjerne NOK x per meter lengde) som gir noe inntekter til havnen. - Gjerne faste ankrings plasser for svai eller påler Gjerne flytebrygge elementer på svai eller mellom påler for lengre ligge men hvor tilgang ikke er strengt tatt nødvendig. - God søppelfjerning - Olje re-sirkulering og trygg oljefille/filter opplag/boss - God avtale med bunkersbil, slik at havnen kan få fordel av "bulk" innkjøp av diesel. Regelmessig leveranse hvor en forhåndsbestille min volum. - Mulighet for bensin oppfylling (vet ikke hvordan ennå) - Jolle opplag (slippe å ha jollen hengende i daviter eller bak båten om vinteren) - Bobleanlegg eller annen måte for å holde havnen isfri - God og lun beliggenhet - Tilgang til kro e.l. og avtale for transport tilbake med rabatt... - Mulighet til å få levert gass ned i havnen -Septiktømmeanlegg -faste, reserverbare plasser og frie plasser -Godt skjermet kai, dusj og gjerne ferske boller/brød til frukost. Det er alt eg trenger! -Tilgang på vaskemaskin. * Bra opplegg med landstrøm. * Mulighet for å bunkre ferskvann direkte til båten. * Ikke for høy avgift for å ligge der (Kompromiss med tilbudet forøvrig og investeringer dette krever). * Trådløst bredbånd * Mulighet for å bunkre drivstoff direkte til båten. -Butikk med matvarer o.l. -Drivstoff -Penta-deler -Sanitæranlegg -Nær kollektivforbindelse -Kro (evt like i nærheten) -bademuligheter for barn, med tilhørende fasiliteter ; rutsjebane, flytebrygge, og ferskvannsdusj. - Slipp - internettilgang -Fullstendig telefonliste for hvor man får diesel/bensin (gjerne oppslag), båt-deler - vinterhavn - Askebeger, mange søppeldunker, med hyppig tømming. -Godt synlige brannslukningsapparater -anker til reserve (plikt i hht brannforskrifter). -Gode, solide pontonger, som ikke synker når du hopper ned på dem! - Plass til båt med 5M bredde. (større båter + katamaraner). - Landstrøm til hver plass, min 3,5KW til hver kurs - Tilgang til vann for hver 10 - 15 båt - Dusj, toalett og vaskemuligheter - Fellesrom for små møter og til oppvarming på vinterstid - Sikker og avlåst område med adkomstport - Gode traller for transport av ting til båtene - Video overvåkning, med internett tilgang og opp til 1 min kamerakontroll for plassholdere (first come first serve) - Havnevakt - Kontakt med varehandel (kolonial) for leveranse ned til havnen - Kontakt med skipshandel for leveranse til havnen - Slipp / Kran - Avlåst Landopplag - Sykkelutleie Mvh Pjolter Redigert 10.August.2005 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Suzuki Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Pussig at ingen har nevnt "baatplassen.no rabatt bryggleie" Joda rabatt er fine saker. Men samtidig tror jeg de fleste her, er voksne nok til å innse at kvalitet koster, og kanskje er villige til å "bla opp" litt ekstra, om man får ligge i "drømmemarinaen"... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Batdilla Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 ...Det eneste som jeg ser hitill som ikke er mulig er tilgang til offentlig transport i nærhet.Du kan jo forsøke å få til en avtale med en MaxiTaxi som henter/leverer til angitte tider. Er det behov, dvs den blir brukt, burde det være lønnsomt for begge parter. I det minste midt i sesongen burde det være et behov. Ellers så kan du jo ha noen rent-a-wreck tilgjengelig på området som båteieren kan leie når de vil en tur inn til byen. Eller noen tråsykler som man kan låne for samme formål. Tråsykler bør du uansett ha for utlån. Det kom jeg på nettopp og er ikke nevnt ennå, tror jeg. Ikke noe er finere enn å ta en sykkeltur på et nytt sted. Eller du kan ha mopeder til utlån som man kan låne inn til byen. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 Sykkelutleie er lagt til listen :-) Takk Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
PanPan Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Jeg ønsker å vite hva dere båtfolk ønsker av en marina for at dere vil dra dit? Hvilke fasiliteter ønsker dere? Hvor trengs det? Hvor mange gjesteplasser bør man ha? Her er alle ønsker og ideer velkommene. Jeg kommer til å lage en poll etterpå med de beste forslagene. <{POST_SNAPBACK}> Anbefaler deg å ta kontakt med de som forvalter gjestehavnen i Grimstad. Eneste stedet på sørlandet hvor vi var innom to ganger i år. Særtrekk fra Grimstad gjestehavn: 1) Fra morgen til kveld hadde de "havneverter" (min formulering) på plass. Disse tok i mot alle båtene på ytterste pir og anviste plass. De hadde sogar plass i bakhånd sent på kveldentil folk som gikk på krykker. De var vennligheten selv og hjalp til med fortøyningen! Grimstad har skjønt at god service og håndtering av folk gjør at "kundene" kommer tilbake. 2) Havnen hadde en blanding av plasser hvor to og to båter ligger i bås ved siden av hverandre fortøyd i hver sin "gangbare utstikker" samt en god del meter med "longside" plasser. Dermed ble store båter lagt ved siden av like store båter, og de noe mindre (opp til et par og tredve fot) kunne ligge i båser. Dette gir bedre trivsel! 3) Havneavgiften inkluderte strøm og vann tilgjengelig for alle. 4) Sentralt i anlegget en stor utstikkerbrygge (gammel dampskipsbrygge?) hvor også service-huset lå. Her kunne man mot avgift dusje, vaske klær og-jeg-vet-ikke-hva. 5) Et sentralt areal ved servicehuset hadde oppstillt griller til fri avbenyttelse (tenk det, i en by) med bord og stoler (en 10 -12 bord). 6) Kiosk som hadde åpent fra morgen til rundt kl. 2300 om kvelden. Har egentlig alle fasciliteter ombord, eneste grunn til at jeg må gå til land en gang i uken er vann og generell proviantering. I praksis går vi til gjestehavn hvert 3dje/4de døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 (redigert) Kan jo fortelle litt om hva som har skjedd hittil. Fikk et tips om en tomt som ligger aldeles nyelig til. Kan ikke fortelle hvor enda siden vi bare er i dialog på dette stadiet. Men det kommer etterhvert som ting ordner seg. Har vært i dialog med * en båtreparatør / motorrepratør. En båt utleier. en båtkonstruktør og et firma som i dag driver et opplag som ønsker å være med på dette prosjektet. Har såvidt vært i dialog med en sentral politiker som er positiv så langt... Jobber nå med tomten for å sjekke tilknyttning av vann og kloakk +++ slike nødvendige ting. Har en kjempemann som jobber med saken der hvor tomten er lokalisert. Nå venter kona og jeg barn i begynnelsen av september så det kan bli en del "kun" hjernevirksomhet fremover siden all min tid vil gå til familien et par tre uker. Alle forslag taes i mot med takk. dette er noe som på dette tidspunktet er kjempespennende og realistisk ( Så langt !!) Mvh Pjolter Redigert 10.August.2005 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
ivar Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Mange gode tanker her, en ting å tenke på er å ikke gape over for mye med en gang, men heller ta det litt trinnvis, og gjøre en skikkelig jobb sånn at folk blir fornøyd og kommer tilbake. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
eysteind Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Dette høres ut som et kjempekjekt prosjekt. Har lenge syslet med samme tanke, men ikke så stort. Behovet for reprasjoner av båt/motor kommer til å øke, og da kan dette bli lønsomt! Og da er tanken med en gjestehamn god. God service der, gjør kanskje at båtfolket kommer tilbake og tar vinteropplag, eller service. Lykke til med prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 12.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2005 Anbefaler deg å ta kontakt med de som forvalter gjestehavnen i Grimstad. Eneste stedet på sørlandet hvor vi var innom to ganger i år. <{POST_SNAPBACK}> Hei PanPan og takk for tips. Jeg har planlagt i hodet mitt en "felttur" rundt på en del marinaer for å se hvordan ting kan gjøres og ikke minst hvordan det IKKE bør være. Kommer nok tilbake med ønske om tips hvor dere mener de beste marinaene befinner seg. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Yamahaen Svart 16.Desember.2014 Del på Facebook Svart 16.Desember.2014 Vet denne tråden er gammel men hvordan gikk det med denne marinaen? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 16.Desember.2014 Del på Facebook Svart 16.Desember.2014 Henger meg på her? Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Pjolter Svart 20.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Hei dere[emoji1] ja dette var noen år og noen barn siden[emoji1]prosjektet ble det ikke noe av i denne omgang. Tanken leker i bakhodet innimellom Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Lady B Svart 21.Desember.2014 Del på Facebook Svart 21.Desember.2014 Hei dere[emoji1] ja dette var noen år og noen barn siden[emoji1]prosjektet ble det ikke noe av i denne omgang. Tanken leker i bakhodet innimellom Mvh Pjolter ..og imens blir man bare eldre og eldre... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.